• Català
  • Castellano
  • English
Premsa Hemeroteca Turisme Formentera manifesta la manca d’identitat pròpia de l’estand de les Illes Balears a la World Travel Market de Londres

Formentera manifesta la manca d’identitat pròpia de l’estand de les Illes Balears a la World Travel Market de Londres

wtm2La consellera de Turisme, Comerç i Mobilitat del Consell Insular de Formentera, Alejandra Ferrer, ha enviat una carta al director general de l’Agència de Turisme Balear, Jaime Martínez en referència a la recent fira de turisme World Travel Market, desenvolupada entre els dies 05 i 08 de novembre a Londres.

Des de l’àrea de Turisme del Consell Insular de Formentera ja es va manifestar a la ATB durant el passat any 2011 la seva disconformitat sobre l’espai contractat per les Illes Balears dins l’estand de Turespaña. Transcorregut un any, la situació continua sent la mateixa, per la qual cosa s’han fet arribar, una vegada més, les principals queixes des de Formentera.  

En primer lloc, la mala situació dins el recinte firal Excel London, situat al final d’un passadís, fa que la rotació de públic assistent es vegi molt reduïda, fet que no ajuda a donar a conèixer les Illes Balears com a destinació turística. A més a més, la manca d’identitat pròpia dins de Turespaña, fa que siguem considerats com qualsevol altre destí. També hem trobat a faltar la marca Illes Balears dins dels estands de Turespaña.

Així mateix, els estands es troben situats sobre una plataforma d’uns 20 cm d’alt, fet que fa que l’atenció al públic sigui des d’una alçada que creiem inadequada i que no transmet proximitat al visitant. Pel que fa al personal de l’Agència de Turisme de Balears (ATB), no presta una atenció correcta dels estands de les illes menors. El personal de l’ATB va estar gairebé exclusivament atenent els de Mallorca i Palma de Mallorca, desatenent en vàries ocasions Eivissa i Formentera. Allò més greu és que segueix havent-hi un alt grau de desconeixement de les diferents illes/marques per part del personal de l’ATB, per la qual cosa creiem necessari que es faci una formació a l’esmentat personal que estigui previst que assisteixi a fires en representació de les 4 illes.

D’altra banda, creiem que és absolutament necessari assistir amb un estand propi de les Illes Balears a les fires importants, per tal de representar la potència turística que som i que promocioni la nostra destinació d’una manera digna, sobretot tenint en compte que, en el nostre cas, es tracta de l’única indústria que tenim. Altres destinacions com Canàries, València o/i Catalunya disposaven d’estand propi i semblen tenir clara la importància de la promoció turística per a les seves destinacions. 

Per tot això, tant el Consell Insular de Formentera com el sector privat de l’illa, considerem d’imperant necessitat que es realitzin les modificacions oportunes amb vista a l’assistència a fires durant el 2013 i es compti amb l’opinió de cadascuna de les illes a la hora de dissenyar els estands de les fires.

Èxit de la WTM 2012
L’idea d’assistir per primera vegada a la World Travel Market de Londres amb un estand conjunt d’Eivissa i Formentera ha estat tot un èxit, ja que en aquests moments de crisi econòmica és necessari unir forces per contrarestar la centralització que s’està produint des de Mallorca pel que fa a la promoció turística. 

S’han mantingut reunions amb agents de viatges especialitzats en activitats esportives, així com amb alguna empresa amb presència a Internet i amb operadors turístics com TUI Inglaterra. La millor resposta ha estat l’obtinguda per la companyia aèria British Airways, que augmentarà les connexions aèries durant el Nadal, oferint 5 vols setmanals, i fins i tot, donada la demanda, veuen possibilitat d’ampliar les rutes amb Eivissa en els mesos que precedeixen a la temporada turística. 

El fet d’anar conjuntament amb Eivissa ha suscitat molt d’interès per part del turisme britànic, ja que es tracta d’un mercat que ja és coneixedor de les Pitiüses. Hem de recordar que tots els britànics que arriben a Eivissa són susceptibles de visitar Formentera, per la qual cosa la promoció conjunta ha estat molt positiva. Recordem que la presència anglesa a Formentera es situa al voltant del 5%, ja que és tracta d’un mercat que freqüenta Eivissa molt més que Formentera. Tot i així, existeix un sector que visita Formentera pels seus atractius naturals, pel que es continuarà incidint en aquesta línia promocional.

Aquesta promoció sense precedents, ha  servit com a prova pilot per a futures fires del 2013. Amb tot això s’espera continuar amb la tendència detectada en les temporades passades d’aconseguir diversificar els mercats en els mesos centrals de la temporada, així com l’etern objectiu de qualsevol ens de promoció turística, com és la desestacionalització.

Gabinet de Premsa

971 32 10 87 - Ext: 3181
premsa@conselldeformentera.cat