• Català
  • Castellano
  • English
Premsa Hemeroteca Turisme Formentera aposta pel mercat britànic

Formentera aposta pel mercat britànic

wtm 2013 webFormentera està assistint aquesta setmana a la fira turística World Travel Market de Londres on, com ja va fer a l’edició de 2012, ha assistit amb un estand conjunt d’Eivissa i Formentera, donada la bona acceptació de la edició passada. L’estand contractat conjuntament té una superfície de 42 metres quadrats, el que fa que sigui un 30 % més gran que el de l’edició de 2012.

Aquesta decisió obeeix per una banda a la voluntat de tenir una doble incidència amb l’estand de les Illes Balears de Turespaña i amb el propi d’Eivissa i Formentera, així com per reivindicar la centralització que s’està produint des de Mallorca pel que fa a la promoció turística.

El president del Consell Insular de Formentera Jaume Ferrer, s’ha desplaçat avui a la World Travel Market, on ja hi eren presents la consellera de Turisme de la institució insular, Alejandra Ferrer i el cap de Promoció Turística, Carles Bernús.

Des d’ahir i fins al pròxim dijous, Formentera presentarà la seua oferta davant un mercat que ha incrementat notablement en els darrers dos anys, i que representa un gran potencial de creixement donades les bones connexions aèries amb Eivissa.

Formentera hi arriba amb tota la seva oferta promocional, fent especial èmfasi en les platges, el turisme actiu i, sobretot, apropant la gastronomia de les Pitiüses i els vins de Formentera, gràcies a la col·laboració de l’empresa de vins Terramoll. Aquest celler ha ampliat la seva col·laboració respecte a l’any 2012 oferint per a la seva degustació botelles de vi negre i blanc, que han tingut molt bona acollida per part dels agents de viatges i premsa local.

Com és habitual, els representants de l’àrea de Turisme de Formentera i la mateixa consellera han aprofitat per mantenir diverses reunions per preparar les accions promocionals en aquest mercat per al 2014. Entre les reunions mantingudes, destaca la reunió amb la companyia aèria British Airways, amb la qual es varen iniciar contactes a l’edició 2012, en matèria de connectivitat aèria entre Eivissa i l’aeroport de London City. Si bé aquesta companyia ja disposava de vols directes a Eivissa, es va temptejar la possibilitat d’ampliar les rutes per l’alta demanda amb vols directes tot l’any, fet que és una realitat enguany.

Així mateix, destaquen les reunions amb empreses especialitzades en la contractació de mitjans per a possibles campanyes en el mercat britànic i altres operadors turístics per a realitzar campanyes similars a les realitzades aquest any conjuntament amb TUI.

A les reunions mantingudes amb tots ells, s’està fent especial èmfasi en les campanyes Descobreix Formentera al maig i a l’octubre, ja que aquestes serveixen de reclam en aquest mercat .

El balanç de la participació de Formentera és més que satisfactori donada la gran afluència a l’estand i l’interès demostrat per l’illa, fet que augura un possible creixement en el nombre de turistes anglesos de cara al 2014, sobretot en els extrems de temporada seguint la tendència observada en la passada temporada turística.

La nota discordant, com és habitual, l’ha protagonitzat l’Agència de Turisme de Balears (ATB) qui segueix optant per dependre de Turespaña per a l’emplaçament del seu estand, fet que limita totalment la imatge que es dóna de les Illes Balears, ja que s’han d’ajustar als requisits establerts per Turespaña.

L’ATB ha optat per destinar el 50 % de superfície útil a taulells de Mallorca, quedant les altres illes relegades a la segona meitat de l’estand. Formentera compta, únicament, amb un estand de poc més d’un metre. Tot això no fa més que reafirmar la necessitat d’assistir a fires de manera totalment diferenciada, ja que el Govern Balear no representa les 4 illes per igual, tot i que maneja el pressupost de totes elles.

Gabinet de Premsa

971 32 10 87 - Ext: 3181
premsa@conselldeformentera.cat