• Català
  • Castellano
  • English
Àrees Acció Social Esports

Formentera acull les Jornades de coordinació esportiva entre consells insulars

foto 2022 jornades coordinacio esportiva ALa consellera d'Esports del Consell de Formentera, Paula Ferrer, ha presentat avui les Jornades de coordinació esportiva entre consells insulars que es porten a terme avui i demà al Centre d'Esports Nàutics de Formentera. Paula Ferrer ha destacat que "la finalitat d'aquestes jornades és millorar la coordinació entre les diferents administracions insulars i posar en comú tota la feina que es desenvolupa, tenint en compte les peculiaritats de cada una de les illes, amb l'objectiu final d'oferir un millor servei a la ciutadania i als nostres esportistes".

Prop de mil tres-cents participants en proves esportistes només a l'abril

Un dels temes que es treballen en aquestes jornades és l'organització d'esdeveniments esportius a les illes, que tenen el vessant esportiu i turístic. En la presentació, Paula Ferrer ha destacat que a l'abril a Formentera "s'han dut a terme set proves esportives de diferents especialitats, com l'atletisme (FART i Cursa Solidària), ciclisme (Trofeu Ciclisme en ruta i Volta Cicloturista), judo (estada de Setmana Santa) o vela (campionat nacional de patí de vela i regata Ophiusa), amb prop de mil tres-cents participants entre totes les proves més tots els seus acompanyants, esdeveniments que han comptat amb la col·laboració de l'àrea d'Esports".

En les Jornades de coordinació també es tractaran altres temes com la gestió esportiva municipal, el pes de les empreses de serveis esportius i els clubs d'elits o l'esport escolar.


26 d'abril de 2022
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Més de 600 participants en la Formentera All Round Trail

foto 2022 fartLa Formentera All Round Trail (FART) celebra demà dissabte dia 2 d'abril l'onzena edició amb la disputa de les tres proves habituals: FART, de 72 km i Half Round Formentera Trail, de 42 km, i el Tros de FART, de 21km. En total, hi ha 618 participants inscrits entre les tres proves d'una competició que està organitzada pel Consell de Formentera, el club Penya Esportiva Són Marçal i Elitechip SL.

La Formentera All Round Trail recorre la costa de l'illa de Formentera amb sortida al port de la Savina, a les 9 hores, i arribada al mateix port. Conjuntament es celebra la Half Round Formentera Trail, de 42 km, amb sortida a les 11.30 hores a la platja des Arenals i arribada al port de la Savina. Enguany, el Tros de FART, de 21 km, es disputarà el dissabte, a les 16.30 hores, amb sortida as Caló i arribada al port de la Savina. Aquest canvi està motivat per haver més hores de llum solar i amb això s'aconseguirà que la zona de meta, tingui una arribada escalonada de participants durant tota la tarda. Cal recordar que la Formentera All Round Trail també es pot fer per parelles de relleus.

Mes d'abril ple de proves esportives

La consellera d'Esports, Paula Ferrer, ha destacat que la FART és "una de les proves destacades del calendari esportiu, que mostra l'esperit d'esport de participació, de gaudir de la prova i de l'illa i de ser respectuós amb el medi ambient". La consellera recorda que aquest mes d'abril l'illa "respirarà esport", ja que acollirà quatre proves esportives la FART, la Volta Cicloturista els dies 9 i 10, la XIX Regata Ophiusa, els dies 14 i 16, i el campionat d'Espanya de patí vela, del 14 al 17 d'abril.

La vicepresidenta i consellera de Turisme, Alejandra Ferrer, ha assenyalat que "tant la FART com els esdeveniments esportius i culturals que es celebren aquest mes d'abril formen part de l'oferta lúdica i d'oci que des del Consell de Formentera impulsam per oferir una alternativa saludable, compromesa amb el medi ambient i amb la intenció d'allargar la temporada turística en una època de l'any ideal per gaudir de la Formentera més tranquil·la".

Cal recordar que la participació en la FART implica el coneixement i l'acceptació d'unes normes de caràcter especial, ja que una part de la prova es desenvolupa a l'interior d'espais protegits, que estaran degudament identificats. Així, en aquestes zones, entre altres restriccions, no es pot utilitzar cap mena d'element sonor que pugui produir sorolls estridents, ni sortir del traçat marcat o cridar o emetre sons o remors fortes.

L'organització habilitarà un total de cinc avituallaments durant tot el recorregut de la Formentera All Round Trail, tres per la Half Round i un per al Tros de FART.

1 d' abril de 2022
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Conveni de col·laboració entre el Consell i el Club Surf Formentera per a la coordinació de l'Escola de Vela

foto 2022 conveni club surfLa presidenta del Consell de Formentera, Ana Juan, i el president del Club Surf Formentera, Alex Büchau, han signat el conveni de col·laboració per a la coordinació de l'Escola Municipal de Vela de Formentera l'any 2022. Amb la signatura d'aquest conveni, en la qual també ha estat present la consellera d'Esports, Paula Ferrer, es fa la contractació del servei de personal tècnic per fer les activitats de l'escola. Per portar a terme aquesta activitat, el Consell de Formentera subvenciona el club amb 35.000 euros.

El Club Surf Formentera aportarà els monitors per al desenvolupament de l'Escola municipal de Vela, que estaran supervisats pel coordinador del Centre d'Esports Nàutics del Consell de Formentera.

25 de març de 2022
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

XII Trofeu de Ciclisme en Ruta Illa de Formentera

Organitzat pel GE Espalmador, en col·laboració amb l'àrea d'Esports del Consell de Formentera, el pròxim diumenge 27 de març se celebra el XII Trofeu Illa de Formentera de ciclisme en ruta, puntuable pel Challenge Balear de carretera Interilles. La cursa començarà a les 9.30 hores per als corredors de tercera categoria, amb un recorregut de 46,80 km; i a les 11.30 hores per a la primera i segona categoria, amb un recorregut de 82,50 km. La prova està oberta a les categories masculina i femenina en Màster 60, Màster 50, Màster 40, Màster 30, Sub 23, Cadet, Junior i Elit. Les inscripcions romandran obertes fins al dia 24 per als no federats i el 25 per als federats.

Per salvaguardar la seguretat dels esportistes que han de participar i també per evitar incidències amb el trànsit de vehicles per les mateixes carreteres i carrers, entre les 9 a les 13 hores quedarà tancada la circulació per les vies i els carrers següents: av. de Joan Castelló i Guasch, carrers de la Universitat, de Barcelona, de Llevant, des Pla del Rei, av. de la Mola i diversos trams de la PM 820 i PMV 820-II. Com és habitual, si les condicions de seguretat ho permeten, entre la celebració de les dues proves es facilitarà el trànsit entre els vehicles.

17 de març de 2022
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

cartell 2022 trofeu ciclisme ruta

La Caminada Solidària per la Dona se celebrarà el diumenge 20 de març

La Caminada Solidària per la Dona, que va quedar ajornada el diumenge per mor de la pluja, se celebrarà el diumenge 20 de març, amb sortida a les 10.00 hores des de la plaça de la Constitució i amb el recorregut habitual de vuit quilòmetres: Sant Francesc - Can Marroig - Sant Francesc. La prova tornarà a celebrar la cursa, també a les 10 hores, i es respectaran les inscripcions ja fetes. Les persones que vulguin inscriure's ho poden continuar fent fins al mateix dia de la prova a la recepció del Poliesportiu Antoni Blanc i a la parada de l'AECC a la plaça de la Constitució.

8 de març de 2022
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Més articles...

Pàgina 8 de 45

8

posam-horizontal-color

escoles esportives municipals

caib esports

valors esport logo