• Català
  • Castellano
  • English
Àrees Acció Social Participació ciutadana

S’amplia el termini de presentació de projecte als Pressupostos Participatius

foto-2020-consell-d-entitats1El Consell de Formentera, a través de l’àrea de Participació Ciutadana, ha ampliat el termini de presentació de projectes als Pressupostos Participatius 2020 fins al 10 de febrer. El termini finalitzava el passat divendres 31 de gener, fins al moment s’havien presentat 19 projectes per part de les entitats ciutadanes inscrites al Consell d’Entitats.

La consellera de Participació Ciutadana, Vanessa Parellada, ha explicat que “hem decidit ampliar el termini per facilitar la presentació de nous projectes, tenint en compte que el mes de gener arranca després de les festes, vàrem considerar que aquesta ampliació podria facilitar que hi hagués més concurrència”. Vanessa Parellada ha aprofitat per animar a les entitats de Formentera a presentar “els projectes que segons la seva valoració milloraran la nostra illa”.

Les propostes podran presentar-se telemàticament a través del portal web www.conselldeformentera.cat (OVAC), o bé, a l’OAC (carrer de Ramon Llull, 6, Sant Francesc Xavier) fins al 10 de febrer de 2020. Per tal de facilitar aquesta tasca, l’àrea de Participació Ciutadana posa a la disposició de les entitats un model de proposta que envia a totes les associacions. Un cop estudiades i valorades, amb un informe juridicotècnic si fos necessari, es donarà compte a la sessió del Consell d’Entitats que es convocarà a final de febrer o principis de març. El Consell de Formentera destinarà al 2020 325.000€ al finançament de projectes sorgits dels Pressupostos Participatius.

3 de febrer de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Celebrada la sessió de constitució del Consell d’Entitats

foto 2019 consell entitats 2Ahir al vespre es va celebrar la Sessió de Constitució del Consell d’Entitats per la legislatura 2019-2023. En la trobada, la presidenta del Consell de Formentera, Alejandra Ferrer, ha traslladat “la intenció de tot l’equip de govern de millorar la participació ciutadana perquè arribi no només a les associacions, sinó a tota la ciutadania, i sobretot la voluntat de donar un impuls a la participació dels joves”.

En aquesta primera sessió, la presidenta del Consell ha delegat la presidència del Consell d’Entitats en la consellera de Participació Ciutadana, Vanessa Parellada, i ha estat triada com a vicepresidenta del Consell d’Entitats, Pepita Gabaldar, la presidenta de la Junta Local de Formentera de l’Associació Espanyola Contra el Càncer.

Inici termini per presentar propostes
Per la seva part, la consellera de Participació Ciutadana ha fet un repàs de l’estat de tramitació i execució dels projectes dels Pressupostos Participatius que segons ha recordat varen començar a l’any 2016. En vista als pressupostos participatius del 2020, Parellada ha anunciat que s’ha reservat una partida de 325.000€ i que avui mateix, divendres 22 de novembre, s’obri el termini perquè les associacions presentin les seves propostes, un termini que es perllongarà fins al 31 de gener. “Durant el mes de febrer es farà una valoració i tria dels projectes que poden ser realitzables i després es presentaran davant el Consell d’Entitats perquè les associacions triïn els que s’hauran d’executar durant tot l’any 2020”, ha explicat Vanessa Parellada.

Nous mitjans de comunicació
A la trobada, també s’han proposat nous mitjans de comunicació amb la ciutadania. “Es mantindrà la comunicació via correu electrònic, però per fer més àgil l’arribada d’informació a les associacions s’afegiran altres canals de comunicació com la llista de distribució via missatgeria mòbil”, segons ha explicat la consellera, un canvi que han acordat amb les associacions.

A més, a la sessió s’ha fet la proposta de creació de les Seccions Sectorials del Consell d'Entitats per l’actual mandat 2019-2023. A les existents se n’han afegit dues que per la consellera “són molt significatives per la seva transversalitat, les de Mobilitat i d’Igualtat”. També s’han designat els representants a l'Ens de gestió audiovisual de Formentera. Recordem que el Consell d’Entitats és l’òrgan màxim i únic de coordinació de les diverses Entitats de l’illa.


22 de novembre de 2019
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

El Consell d’Entitats de Formentera valida la proposta de regulació d’entrada de vehicles

consell-entitats-13-de-marc-- Avui 13 de març a les 20h s'ha celebrat una sessió extraordinària del Consell d'Entitats per resoldre els dubtes que les entitats pogueren tenir després que l'anterior dimecres 6 de març es va presentar la proposta de regulació d'entrada, circulació i estacionament de vehicles a Formentera, derivada de l'aplicació de la Llei per la sostenibilitat mediambiental i econòmica de l'illa de Formentera.

El conseller de Mobilitat, Rafael González ha fet un repàs de la proposta i ha resolt els dubtes davant el públic assistent, després el projecte ha estat validat pel Consell d'Entitats. Ara, les següents passes a seguir són l'aprovació plenària de la proposta que es farà durant aquest mes de març. Una vegada aprovat pel Ple, a principi d'abril s'iniciarà la campanya informativa i es posarà en marxa la plataforma web a partir del mes d'abril amb la finalitat d'iniciar la regulació l'1 de juliol fins al 31 d'agost.

Consell de Formentera
Àrea de Comunicació
13 de març de 2019

La seguretat vial, la cura del medi ambient, la millora d’infraestructures per infants i el foment de l’oci pels joves entre les prioritats del Consell d’Entitats

foto-pressupostos-participatiu1Ahir a les 20.00 hores es va celebrar la sessió ordinària del Consell d'Entitats a la sala de Plens del Consell de Formentera, situada al costat del Centre de Dia. Entre l’ordre del dia destaca la celebració de la tercera sessió dels Pressupostos participatius 2018.

La consellera de Participació Ciutadana, Sònia Cardona, va presentar els resultats de les votacions dels projectes per part de les 34 entitats que hi han participat. El Consell de Formentera ha reservat una partida de 325.000 € amb els que es podran realitzar els 5 projectes millor valorats per les associacions, i la primera fase del sisè projecte.

Projectes
Els projectes triats són per aquest ordre:
1. Augmentar la seguretat als passos de vianants. Amb aquest projecte s’instal·larà enllumenat específic a les zones de pas utilitzant sistemes sostenibles. Aquesta proposta fou presentada pels veïns d’es Caló. Es preveu que tengui un cost de 40.000 €.

2. Creació de fonts d’aigua potable a les escoles de l’illa. Aquest projecte proposa que a les escoles públiques de Formentera hi hagi una font d’aigua potable perquè l’alumnat pugui beure aigua. Això evitaria portar ampolles de plàstic i el consum de refrescs o altres begudes processades. Aquesta proposta fou presentada per l’AVIF. Es preveu que tengui un cost de 10.000 €.

3.Millorar del parc infantil de la Savina. Amb aquest projecte es proposa millorar el tancament del parc de forma que els nens petits que hi juguen no puguin sortir-ne sense l’ajuda d’un adult.

Així mateix es millorarà del paviment intern de cautxú i la il·luminació del parc i es substituirà la zona de la petanca per noves instal·lacions més acceptades pels usuaris del parc. Aquesta proposta fou presentada per l’Associació de Veïns de la Savina. Es preveu que tengui un cost de 50.000 €.

4. Foment de l’oci entre els joves de Formentera. Amb aquesta iniciativa es volen crear mesures concretes, incloses dins del Pla de Joventut, destinades a fomentar l’oci entre els joves. Aquesta proposta fou presentada per APNEEF. Es preveu que tengui un cost de 75.000 €.

5. Unificació del CEIP Mestre Lluís Andreu mitjançant el tall d’un carrer i la redirecció del trànsit. Aquesta proposta preveu que es tanqui el carrer, mitjançant dues portes metàl·liques, una a cada costat, per unir els dos mòduls de l’escola i disposar d’una zona comú addicional d’uns 300 metres. Aquesta proposta fou presentada per l’APIMA Mestre Lluís Andreu. S’ha reservat una partida de 25.840 €.

6. Papereres amb segregació per a reciclatge als nuclis urbans. D’aquest projecte es preveu fer només la primera fase d’implantació perquè el seu cost, amb la suma dels anteriors projectes que han estat prioritzats, superaria la partida destinada per als pressupostos participatius. Així tots els diners que quedin després de pressupostar els cinc primers projectes es destinaran a fer la primera fase d’aquest projecte de millora de reciclatge. Aquesta proposta fou presentada pels veïns d'es Caló. El pressupost global previst és de 175.000 €.

La consellera Sònia Cardona va destacar que els projectes guanyadors han estat impulsats per entitats molt diferents, “com associacions de veïns, Apimes i associacions relacionades amb el món del benestar social”. A més, la responsable de Participació Ciutadana ha destacat que aquesta edició dels pressupostos participatius s’hagin escollit més projectes amb un finançament de menor quantia. “El projectes afecten a diferents poblacions de l’illa, i prioritzen aspectes com mediambient, joventut, educació i seguretat vial”, ha declarat, fet que fa que “puguem estar orgullosos de la priorització del Consell d’Entitats.

Per últim, el conseller d’Hisenda, Bartomeu Escandell, va fer la presentació del pressupost del Consell de Formentera de l’any 2019 perquè els representants de les associacions conegueren de primera mà quins seran els principals projectes que el Consell executarà aquest any.

Formentera exposa els pressupostos participatius del 2018

foto pressupostos participatius 018 1El Consell de Formentera va celebrar ahir dimecres la sessió participativa d’exposició i estudi dels pressupostos participatius per al 2018.

La sessió, conduïda per la consellera de Participació Ciutadana, Sònia Cardona, i el conseller d’Infraestructures i Mobilitat, Rafael González, va iniciar-se amb l’informe de l’estat d’execució dels projectes dels pressupostos participatius 2017.

D’aquests, el parc infantil i juvenil de Sant Ferran s’espera que sigui una realitat a mitjans de l’any vinent, mentre que el circuit saludable, previst a la mateixa població, acumula retard, ja que per realitzar el circuit són necessàries les cessions de diferents propietaris. Tota manera, s’hi continua treballant i es recollirà als pressupostos del Consell del 2019.

Tot seguit es van exposar els 26 projectes presentats la passada primavera, la majoria integrats ens els àmbits d’Esports, un 30%, Joventut i Benestar Social, un altre 30%, i Medi Ambient, un 21%.

Entre aquests projectes, presentats per una desena d’entitats, destaquen entre altres la millora de la seguretat vial a es caló i la carretera entre Sant Ferran i es Pujols, un parc de patinatge (skate park) a Sant Francesc, la instal·lació de fonts d’aigua potable a les escoles públiques, la instal·lació d’un rocòdrom al pavelló esportiu de l’IES Marc Ferrer, la creació d’un parc infantil al Pilar de la Mola, el muntatge de papereres amb separació per a reciclatge, l’augment de la seguretat als passos de vianants o la unificació CEIP Mestre Lluís Andreu tancant el carrer mitjançant dues portes metàl·liques per unir el dos mòduls de l’escola.

Les propostes presentades que s’estimen viables, aproximadament un 50%, seran ara enviades a les associacions representades al Consell d’Entitats perquè les puguin avaluar i puntuar. Les entitats tenen fins al 10 de desembre per emetre les seves votacions i triar quins seran els projectes que finalment seran escollits per dur a terme.

Més articles...

Pàgina 4 de 8

4

Ens trobareu a:
Carrer Mallorca, 19
07871 Sant Ferran de ses Roques
tel. 971 32 12 75 · fax 971 32 12 76
participacio@conselldeformentera.cat

Wifi  Formentera

Ràdio Illa

Revista Formentera més propera

ministerio_igualdad_1

institut_balear_dona_1

participacio_govern_1