• Català
  • Castellano
  • English
Àrees Acció Social Joventut

Activitats del mes de juny al Casal de Joves

El Consell de Formentera, a través de l'àrea de Joventut, informa sobre les activitats programades per a aquest mes de juny al Casal de Joves. Les activitats s’inicien demà amb un taller de massatges, i continuen aquest dissabte 3 de juny amb un taller de treball manual perquè els joves elaborin un regal especial.

Dimecres 7 i dimecres 21 de juny seran les tardes de pel·lícula i crispetes del Casal. A més, es faran gimcanes, torneig de tennis taula i activitats d’estiu com jocs d'aigua i el taller culinari de batuts de fruita, entre d’altres. El dissabte 17 de juny es farà una sortida als karts d’Eivissa, que sempre té molt bona acollida.

L'horari habitual del Casal és de dimarts a dissabte de 16.00 a 22.00 hores.

1 de juny de 2023
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

cartell 2023vi casal

Catorze persones completen els programes de formació i ocupació de monitor de temps lliure i d'atenció sociosanitària

foto 2023v soib fi formacioEl Consell de Formentera, a través de l'Àrea de Desenvolupament Local, informa que un total de catorze persones han completat els programes de formació i ocupació de monitor de temps lliure i d'atenció sociosanitària desenvolupats pel SOIB i el Consell el darrer any. El programa per a majors de 30 anys desocupats SOIB 30 Ocupació i Formació d'Atenció Sociosanitària a persones dependents en institucions socials ha set completat per vuit alumnes, mentre que el programa per a persones d'entre 16 i 29 anys SOIB JOVE Ocupació i Formació de Monitor de temps lliure i català ha set completat per sis alumnes.

La presidenta del Consell i consellera d'Emprenedoria, Ana Juan, que ha acompanyat els alumnes en la darrera jornada, els ha felicitat "per complir amb èxit la formació" i els ha desitjat que puguin "desenvolupar la seva feina d'una manera profitosa".

Els dos programes es varen iniciar el 24 de novembre de 2022 i han tengut una durada de sis mesos amb formació i ocupació. Els alumnes d'atenció sociosanitària han fet la part de treball efectiu al Centre de Dia i a la residència, mentre que els alumnes del curs de monitor de temps lliure l'han fet a les escoles de bàsquet i judo i al Casal de Joves.

23 de maig de 2023
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Programació del Casal de Joves del mes de maig

El Consell de Formentera, a través de l’àrea de Joventut, informa de les activitats organitzades al Casal de Joves durant el mes de maig. Demà, 3 de maig, comencen les activitats previstes per a aquest mes amb la projecció d’una pel·lícula. De fet, el dimecres 24 també es farà una altra tarda de pel·lícula sofà i crispetes de temàtica triada pels mateixos usuaris.

La consellera de Joventut i Cultura, Vanessa Parellada, ha destacat la creació del mural que els joves del Casal realitzaran amb el Formentera Film el pròxim 16 de maig. “Aquesta és una gran activitat que des del festival ens fan arribar per acostar els joves al món audiovisual, a més de fer-los partícips d’aquest esdeveniment”, segons ha destacat Parellada.

A partir de les 18.30 h, a l’espai exterior del Casal de Joves, Ricardo Cavolo, autor de la il·lustració de l’FF2023, farà un mural i es produirà un vídeo del procés creatiu. L’activitat estarà acompanyada amb la música de Baby Milo – DJ Set i, a partir de les 21.00 h, continuarà la projecció de la sessió oficial juvenil i la votació del curt guanyador.

Una altra de les propostes destacades de la programació és l’excursió en bici i pícnic que tendrà lloc el pròxim 27 de maig. Altres propostes d’aquest mes són la tarda d’art, el torneig de salt a la corda, ioga, taller d’adhesius, el joc de mà i peu, elaboració de maduixes amb nata, un joc de pintura centrífuga i taller d’acrobàcies.


2 de maig de 2023
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

cartell 2023v cdj programacio

Formentera celebra la darrera sessió de la legislatura del Ple de la Infància i la Joventut

foto 2023iv ple infanciaAvui al matí s'ha celebrat la segona sessió d'aquest curs escolar del Ple del Consell de Participació de la Infància i la Joventut i la darrera de la legislatura. La trobada ha estat presidida per la presidenta del Consell de Formentera, Ana Juan, i ha comptat amb la vicepresidència de la consellera de Joventut, Vanessa Parellada. També han participat a la sessió els representants de les tres escoles públiques de l'illa, CEIP el Pilar de la Mola, CEIP Sant Ferran i CEIP Mestre Lluís Andreu, així com representants de l'IES Marc Ferrer, que formen part d'aquest òrgan.

La presidenta ha donat la benvinguda als consellers del Ple i els ha agraït la seua participació durant tota aquesta legislatura. Per la seua part, Vanessa Parellada ha fet un balanç sobre les propostes aconseguides i les que queden pendents.

Com sempre, els infants i joves han demanat millores en les instal·lacions esportives, educatives i parcs, que des del Consell s'han compromès a estudiar, traslladar-les a les administracions competents, en especial a la conselleria d'Educació del Govern, i executar-les si són viables. També han demanat en temes sanitaris, de mobilitat i benestar familiar.


26 de abril del 2023
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

El Consell de Formentera edita en paper una obra que recull la toponímia de l'illa

foto 2023iv toponimaEl Consell de Formentera, a través del Servei d'Assessorament Lingüístic, informa que ha publicat en paper La toponímia de Formentera, obra dels filòlegs Vicent Ferrer i Mayans i Enric Ribes i Marí, en coedició amb la Societat d'Onomàstica i amb la col·laboració de l'Oficina d'Onomàstica de l'Institut d'Estudis Catalans.

Aquesta obra agrupa al llarg de quasi nou-centes pàgines els topònims i microtopònims de l'illa, els quals, fins ara, estaven recollits en publicacions esparses o, fins i tot, inèdites. L'obra, a més, presenta un mapa toponímic que permet recórrer nom a nom tot el territori i la costa de l'illa, amb racons, puntes, coves, passos, pujols o camins.

Tal com assenyala la consellera de Patrimoni i Política Lingüística, Raquel Guasch, "aquesta obra ens ha de servir per visualitzar la nostra herència lingüística i toponímica i per poder, nosaltres, continuar-la i transmetre".

L'obra, que es posarà a la venda avui, es presentarà el pròxim dia 1 de maig a la sala de plens del Consell Insular de Formentera dins el marc de la jornada del 49è Col·loqui de la Societat d'Onomàstica que tendrà lloc a Formentera. Aquest col·loqui, a més, permetrà gaudir de diverses comunicacions totes al voltat de la toponímia de l'illa de Formentera.


20 d'abril de 2023
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Més articles...

Pàgina 1 de 22

Inici
Anterior
1

ibj

art jove-01

carnet jove-01

injuve-01

uib-01