• Català
  • Castellano
  • English
Àrees Serveis Generals Presidència

El Consell de Formentera recorda els drets dels treballadors, autònoms i empreses arran de la crisi sanitària

cartell 2020 campanya govern 1El Consell de Formentera recorda que la declaració de l’estat d’alarma arran de la crisi d’emergència sanitària pel Covid-19 suposa un impacte important sobre les empreses, treballadors de l’illa i vol recollir alguns dels drets i també de les mesures adoptades d’àmbit nacional i autonòmic per a informació dels ciutadans de Formentera.

D’altra banda, en l’àmbit de les seves competències, el Consell de Formentera està treballant en una bateria de mesures per afavorir la situació de tota la ciutadania de l’illa. Aquestes mesures estaran dirigides, principalment, per a les persones més vulnerables i col·lectius que es trobaran en situació de precarietat. A més, hi haurà mesures relatives als tributs, autoritzacions i llicències.

Empreses, autònoms i treballadors
Principalment, cal recordar que en la situació actual les empreses no poden acomiadar els treballadors, que no es poden donar vacances forçades i que aquestes s’han de pactar amb els representants dels treballadors. Si l’activitat de l’empresa continua, es recomana que s’apliquin mesures de flexibilitat (teletreball o adaptacions de la jornada de treball, entre d’altres).

També s’han establert una sèrie de línies de liquidat extraordinària d’operacions a través de ISBA i ISCO per empreses i autònoms. Si les activitats d’un autònom queden suspeses per l’estat d’alarma o la seva facturació cau més d’un 75% respecte del període de facturació del semestre passat, pot demanar una prestació fins que acabi l’estat d’alarma. A més, durant aquest període cotitzarà a la Seguretat Social. També, s’ajorna el pagament dels deutes tributaris corresponents a les declaracions i liquidacions si el termini de presentació finalitza entre el 13 de març i el 30 de maig de 2020.

Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació
D’altra banda, si l’empresa vol interrompre la relació laboral, ha de dur a terme un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO). L’ERTO pot consistir bé en una suspensió del contracte de treball, o bé en una reducció de la jornada. En aquest sentit, cal recordar que les persones fixes discontínues també s’han d’incloure als ERTOs: si encara no han estat cridades quan l’ERTO s’aprova, l’empresa les ha de cridar en la data prevista i incorporar-les a l’ERTO.

Si l’empresa on treballen fa un ERTO, no han de fer res: el SOIB els donarà d’alta de manera automàtica i el SEPE els tramitarà, també automàticament, la prestació.

Els ERTOs s’han de negociar amb els representants dels treballadors i de les treballadores i quan finalitzi tornaran a tenir la situació contractual que tenen ara.

Mentre duri l’ERTO, les persones treballadores tenen dret a prestació per desocupació sense consumir atur. En cas de l’ERTO el treballador cobrarà el 70% de la cotització mitjana dels darrers 180 dies cotitzats (o del període anterior a la situació d’atur derivada del Covid-19) i es cobrarà durant tot el temps que duri l’ERTO. A més, el treballador seguirà d’alta en l’empresa.

El Govern balear ha habilitat un portal web www.caib.es/sites/coronaviruseconomia/ca/portada on els autònoms, empresaris i treballadors es poden informar de tots els dubtes sorgits arran de la nova situació.

Pensionistes
Finalment, els pròxims dies es farà el pagament de les pensions i des del Consell de Formentera es vol recordar als pensionistes, que com col·lectiu de risc, han d’evitar les aglomeracions als bancs, que si no és estrictament necessari, no vagin al banc i que és millor treure els diners dels caixers. I sempre s’hi han de complir les mesures higièniques de no tocar-se la cara i rentar-se les mans quan arribin a casa.


25 de març de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

El Consell de Formentera segueix prestant tots els tràmits a la ciutadania a través de la seva oficina virtual i habilita un correu electrònic i número de WhatsApp per resoldre dubtes

Foto 2020 OVACEl Consell de Formentera informa que davant la situació de crisi sanitària que estem vivint, una de les primeres mesures preses va ser el tancament de l’atenció ciutadana presencial a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) per tal d’evitar el desplaçaments de la població al Consell Insular i minimitzar el contacte personal també entre i amb els treballadors.

En aquest sentit, la consellera de Noves Tecnologies, Vanessa Parellada, ha destacat que “tots els tràmits que habitualment poden realitzar-se a l’OAC també es poden fer via telemàtica a través de l’OVAC, l’oficina virtual d’atenció a la ciutadania, https://ovac.conselldeformentera.cat”.

A més, per tal de facilitar a la ciutadania la realització dels tràmits via OVAC, s’han habilitat els mitjans següents per donar resposta als dubtes i incidències que puguin sorgir:

- Correu electrònic: oac@conselldeformentera.cat
- WhatsApp: 687209618

Així mateix, es manté el servei de la centraleta a través del telèfon 971321087, incrementant l’horari d’atenció de l’OAC fins les 20.30h.

“El personal de l’OAC segueix treballant a porta tancada o bé fent teletreball per tal d’atendre la ciutadania a través dels mitjans esmentats”, segons ha explicat el conseller de Serveis Generals, Bartomeu Escandell que ha agraït a tota la plantilla del Consell la rapidesa d’adaptació que han fet “per continuar donant el millor servei públic des de l’administració insular”. “Respondran al telèfon, al WhatsApp i també als correus-e, i si deixeu un telèfon us tornaran la trucada per ajudar-vos en tot el que puguin”, segons ha afegit.

D’altra banda, des de la secretaria del Consell s’informa que mitjançant la centraleta del Consell també es podran aixecar diligències telefòniques. El número de fax de la institució és el 971322556.


23 de març de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Facebook #formenteraesquedaacasa

foto 2020 covid fb perfil2El Consell de Formentera ha creat un nou perfil a la xarxa social de Facebook, arran la crisi sanitària del coronavirus, per donar informació cultural, artística, esportiva, mediambiental, musical, literària, històrica i en general d'entreteniment, ara que els formenterers i formentereres han de passar moltes hores a casa. Des de les diferents àrees de la institució insular s'aniran fent propostes perquè es pugui portar millor l'aïllament.

El Consell de Formentera vol tornar a agrair la paciència i col·laboració de la població de l'illa. Si voleu seguir la nova xarxa social només heu de posar “Formentera es queda a casa” al cercador de Facebook i fer-vos seguidors.

Junts ho aconseguirem! #formenteraesquedaacasa

20 de març de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

El Consell facilita la flexibilització horària, el teletreball i decreta serveis mínims en l’administració arran de la situació d’emergència sanitària

El Consell de Formentera informa que ha aprovat un decret sobre l’organització del treball i dels serveis, a conseqüència de l’estat d’alarma decretat per la crisi sanitària ocasionada pel Covid-19.

Aquest decret, signat ahir per la presidenta del Consell, Alejandra Ferrer, indica que els treballadors de l’administració insular han de fer els desplaçaments mínims i que l’administració ha de garantir la seguretat del seu personal. Així, s’acorda que els caps d’àrea o responsables de departament hauran de facilitar el teletreball o la realització de tasques a distància; garantir que es compleixen els serveis mínims i que s’han de continuar realitzant els llocs de feina que no impliquin un risc per als treballadors i que són imprescindibles per a garantir la viabilitat del servei.

A més, per facilitar la conciliació laboral, es facilita la flexibilització horària i el teletreball sempre que sigui possible, conforme a la normativa. El decret també considera els següents serveis del Consell en serveis mínims: Oficina Atenció Ciutadà (OAC), Secretaria, Intervenció, Noves Tecnologies, Recaptació, Àrea de Recursos Humans, Àrea de Benestar Social: treballadors socials, treballadores familiars, SAD (servei d’ajuda a domicili), Àrea de seguretat ciutadana: Bombers i Policia local, Enllumenat públic, Servei funerari i cementeri, Brigada de neteja, Escorxador i Canera.

En el decret es recorda que en els casos en què el treballador o la treballadora hagi de romandre a casa, no seran d’aplicació els permisos habituals de vacances, ni d’assumptes propis ni de compensació horària. En el cas específic del personal les funcions del qual han quedat suspeses i no són susceptibles de teletreball, romandran a casa, però sempre a disposició del Consell Insular per si es necessiten els seus serveis.

Finalment, s’acorda que, atenent a la situació extraordinària que vivim, serà necessari el suport de tots i la comprensió de tots i, si fos necessari, s’efectuaran els canvis que siguin precisos, com s’esdevindrà per tal d’implementar aquest nou sistema d’organització del personal i dels serveis de la corporació.

La consellera de Recursos Humans, Paula Ferrer, ha agraït “la col·laboració i el compromís dels treballadors de l’administració en l’adopció d’aquestes mesures en la situació d’emergència sanitària” en què ens trobam i ha recordat “la importància que tothom compleixi amb les indicacions sanitàries”. Paula Ferrer ha recordat que “s’han de garantir aquests serveis mínims perquè l’administració continuï rodant i en funcionament”.


18 de març de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Es tanca el port de Formentera excepte als serveis especials

A partir d’aquest dijous 19 de març es tanca el port de Formentera. Només hi haurà tres serveis especials d’embarcacions amb passatge que connectaran Eivissa amb Formentera “amb l’objectiu principal de garantir l’arribada dels sanitaris i personal d’emergències a l’illa”, segons ha explicat la presidenta del Consell de Formentera, Alejandra Ferrer.

El passat dissabte es va aprovar un decret de serveis mínims que reduïa a 10 les connexions d'anada i a 10 les de tornada, però el Consell de Formentera ha treballat amb el Govern balear i el Govern de l'Estat per reduir al màxim les embarcacions que porten passatge, deixant-la només amb 3 serveis especials d’anada i 3 de tornada.

De fet avui mateix el Govern central aprovarà un decret de reducció de connexions entre la Península i Balears i també entre illes, i en paral·lel el Govern balear aprovarà una resolució “que contempla aquests serveis especials en les comunicacions, que des del primer moment hem demanat des de Formentera, per tancar l'illa”, segons ha explicat la presidenta del Consell de Formentera, Alejandra Ferrer.

Màxim d’ocupació del 33%
Per part seva, el conseller de Mobilitat, Rafael González, ha declarat que diàriament hi haurà les següents embarcacions per passatge entre Formentera i Eivissa: 3 sortides des d'Eivissa cap a Formentera, a les 07.00, 13.00 i 19.00h, i 3 sortides de Formentera cap a Eivissa a les 9.00, 15.00 i 21.00h. En aquests trajectes es complirà amb la norma sanitària de respectar la distància de 2 metres, per la qual cosa l'ocupació màxima de les barques no podrà superar el 33% de la seva capacitat total. Totes les persones que pugin a aquestes barques hauran de passar el control previ de la Guàrdia Civil per veure si efectivament la seva arribada a l’illa està justificada, segons dictamina l’estat d’alarma.

Abastiment assegurat
“El servei de les embarcacions de mercaderies no es veu afectat per assegurar l'abastiment de l'illa”, segons ha afegit el conseller, que ha destacat que aquest tipus d'embarcacions “en cap cas portaran passatge sinó mercaderies, prioritzant els bens de primera necessitat”. “Els horaris de les connexions amb passatge han estat pensats principalment perquè els sanitaris que treballen a Formentera però viuen a Eivissa puguin fer la seva jornada laboral i tornar a casa a dormir si així ho desitgen”, segons ha declarat Rafael González.

En paral·lel, des del Consell de Formentera s'ha treballat amb la Pimef, Cambra de Comerç i Federació Hotelera de Formentera, juntament amb l'Hospital de Formentera, que han acordat la cessió temporal d'apartaments i allotjaments pels treballadors sanitaris, que hi han de desplaçar-se cada dia des d'Eivissa per fer feina i no desitgen tornar a les seves cases. L'objectiu és facilitar el treball d'aquests professionals per a mantenir garantida l'atenció hospitalària en aquesta situació d'alerta sanitària.

"Aquesta és una nova mesura cautelar per blindar l'entrada de l'illa i que s'ha fet atenent a la petició dels ciutadans i empresaris, per protegir al màxim als nostres residents davant aquesta crisi sanitària que estem vivint”, segons ha explicat la presidenta. De nou Alejandra Ferrer ha volgut enviar un missatge d'agraïment “a tota la població de Formentera i als professionals d'emergències i salut així com al món empresarial per estar actuant de manera exemplar”.

17 de març de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Més articles...

Pàgina 5 de 70

5

Gabinet de Premsa

971 32 10 87 - Ext: 3181
premsa@conselldeformentera.cat

webturisme baix1

Ràdio Illa

Esport és més

rss_formentera_1