• Català
  • Castellano
  • English
Àrees Serveis Generals Presidència Presentació del Baròmetre de satisfacció turística de 2021

Presentació del Baròmetre de satisfacció turística de 2021

foto 2021 presentacio barometreLa vicepresidenta i consellera de Turisme, Alejandra Ferrer, juntament amb la tècnica de l'Observatori de Dades, Catalina Ramis, han presentat els resultats del Baròmetre de satisfacció turística avui a la Sala de Cultura (Cinema). Aquest baròmetre es basa en quasi 2.500 enquestes fetes als turistes per conèixer el grau de satisfacció i analitzar les possibles amenaces i fortaleses de la destinació per prendre mesures que puguin millor la satisfacció dels turistes, però també residents, que moltes vegades coincideixen, segons ha explicat Alejandra Ferrer.

Les platges, el paisatge, el clima, segueixen sent un dels elements millor valorats pels visitants, i aquest any destaca la pujada de la valoració de la tranquil·litat a l'illa. La saturació de gent i de vehicles, així com l'alt nivell de preus segueixen les qüestions que reben una valoració més baixa, segons ha explicat la vicepresidenta i responsable de Turisme, que tot i això ha destacat que "la xifra global de satisfacció continua sent superior al 99 %, concretament del 99,2 %, un fet excepcional". El turista majoritari ha set nacional seguit de l'italià.

D'altra banda, Alejandra Ferrer ha explicat que també s'ha millorat la valoració de les visites a bens patrimonials i culturals, així com la gastronomia, la cuina local o l'oferta esportiva o d'altres activitats que es promocionen des de fa molts d'anys. Així mateix, la xifra de visitants repetidors és alta, concretament més d'un 60 % repeteixen i ho fan des de fa més de deu anys. La satisfacció amb el servei i l'atenció del personal als allotjaments o la restauració ha millorat, segons la vicepresidenta "totes les mesures implementades relacionades amb la covid-19 s'han traduït en el fet que els visitants s'han sentit millor atesos, i aquesta pot ser una oportunitat per establir-les encara que no s'hagin de fer de manera obligatòria".

Com assignatura pendent, la responsable de Turisme ha declarat que Formentera ha de regular el nombre de visitants d'un dia "ja que és molt elevat i genera sensació de saturació, les visites d´un dia ho volen conèixer tot en poques hores, es mouen molt amb els vehicles, i això fa que la sensació de saturació per residents i turistes que pernocten, havent el mateix nombre de vehicles o gent, sigui superior".

A la trobada també ha assistit la presidenta Ana Juan que ha destacat, en primer lloc, la feina desenvolupada pels tècnics de l'Observatori de dades i de l'àrea de Turisme per elaborar aquest diagnòstic "que ens ha de servir per saber què estam fent bé i en què podem millorar" i assenyalat que la temporada "ha set bona, però que en determinats períodes hem tengut la percepció de saturació en les nostres carreteres i platges; unes dades que hem de valorar per treballar en properes iniciatives per millorar aquesta situació, trobar l'equilibri sobre la percepció que tenim els residents i turistes".

18 de novembre de 2021
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Gabinet de Premsa

971 32 10 87 - Ext: 3181
premsa@conselldeformentera.cat

twitter

 

facebook

boto INSTAGRAM

boto YOUTUBE