• Català
  • Castellano
  • English
Areas Urbanism & territory, Tourism and Economic activities Tourism planning and Economic activities

Primera presa de contacte entre el Consell de Formentera i la Conselleria balear de Turisme, Cultura i Esports

L'equip de Govern del Consell Insular de Formentera s'ha reunit aquest migdia amb el conseller balear de Turisme, Cultura i Esports, Jaume Bauzà, i amb els directors generals de Turisme, Josep Aloy, de Cultura, Pedro Vidal, i d'Esports, Joan Antoni Ramonell, en una primera presa de contacte per valorar la situació actual i buscar línies de col·laboració futura.

El president del Consell, Llorenç Córdoba, ha agraït l'interès que estan mostrant per l'illa de Formentera els consellers del Govern balear en el poc temps que porten en el càrrec. Ha destacat així mateix que aquesta reunió es tracta d'una primera presa de contacte per avaluar la situació després del canvi de color polític en totes dues institucions. “Tant en el Govern com en el Consell ha canviat l'opció política, i el que estam és avaluant la situació inicial, i a partir d'aquesta situació aplicar el nostre programa”, ha indicat Córdoba.

El president insular ha destacat la sintonia entre totes dues delegacions i ha assegurat que en el poc temps que han disposat en aquesta reunió “hem avançat molt” en qüestions com la llei turística, esports, cultura i museïtzació “que és una cosa de la qual es parla molt a Formentera però que fins ara no s'havia aconseguit fer res. Estam replantejant-nos amb quines coses continuar i en quines coses cal fer algun canvi”, ha puntualitzat.

Quant a la Llei Turística, Llorenç Córdoba ha demanat que es respecti la independència de cada Consell insular i de cada illa, “que és el que no es va fer amb aquesta llei”. En aquest sentit, ha assenyalat que “el que se'ns volia imposar des de l'anterior equip de Govern balear és un treball que des de Formentera ja teníem fet. Teníem un Pla Territorial Insular modificat, un sostre de places turístiques, uns reglaments i una sèrie de coses que amb aquesta llei imposada el que varen fer va ser refredar-ho tot. Estam pendents que ens diguin que hi haurà una nova llei turística, que serà més pràctica i sobretot que comptaran amb nosaltres per elaborar-la perquè sabem que a Formentera tenim un sector turístic diferent i aquesta possibilitat d'adaptar la llei turística a Formentera és una cosa que no ens havien ofert en anys anteriors”.

Córdoba ha recordat que a Formentera està molt vinculat turisme i esport, ja que les principals proves estan situades a principi i final de temporada per a tractar de desestacionalitzar “però cal no oblidar que són proves esportives i hem parlat de les que tenim, les que cal potenciar i si se’n pot fer alguna de nova”.

Per la seua part, el conseller balear de Turisme, Cultura i Esports, Jaume Bauzà, ha assenyalat que aquesta visita s'emmarca dins dels primers contactes “que consideram que hem de tenir amb els diferents consells”, i s'ha traslladat amb tot el seu equip “per posar-nos cara tots i posar-nos a la seua disposició i començar a col·laborar. Tenim moltes metes en comú en aquestes tres àrees i cal començar a treballar”. Unes metes que passarien per l'elaboració d'una nova llei turística “de la mà dels consells, dels sindicats, de la patronal i de tot aquell que vulgui aportar” ja que es tractarà de “un nou marc que després han d'aplicar els consells, per la qual cosa no té sentit fer-ho a la seva esquena”. “Hem d'anar de la mà per a fer la millor llei possible amb una visió a llarg termini en la qual tots els sectors puguin aportar”, ha manifestat Bauzà.

Formentera obté la certificació de Destinació Turística Starlight per ser un dels millors llocs del món per veure les estrelles

El Consell de Formentera, a través de l’àrea de Turisme, informa que Formentera ha obtengut la certificació de Destinació Turística Starlight per part de la fundació Starlight, que reuneix els millors llocs del món per veure les estrelles. Aquesta certificació es concedeix per als pròxims quatre anys, després es verificarà si es continuen complint els requisits necessaris per tornar a rebre la certificació.

“Amb aquesta acreditació Formentera es defineix com un indret amb bones condicions per a la contemplació de les estrelles, que està protegit de la contaminació lumínica i és apte per acollir iniciatives turístiques relacionades amb l’observació del cel com a part essencial de la naturalesa”, segons ha destacat la vicepresidenta i consellera de Turisme en funcions, Alejandra Ferrer, que espera que aquest reconeixement serveixi per atreure visitants respectuosos amb el medi ambient.

Amb aquesta certificació, la institució s’ha compromès a desenvolupar les potencialitats del turisme de les estrelles com a zona certificada i també millorar en aquells punts que hagin detectat els auditors. Així s’inicia una etapa per seguir desenvolupant el producte turístic denominat astroturisme, impulsar la formació de guies capacitats per conduir grups a la nit i difondre els coneixements astronòmics, entre d’altres.

A través d’aquesta certificació també es fan recomanacions de millora per dur endavant actuacions per abaixar encara més el nivell de contaminació lumínica, així com les hores d’ús, en certs punts de l’illa.

15 de juny de 2023
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

cartell 2023vi formentera starlight

'The Power of Self-Transformation with Alessandra Oram': a master class to celebrate International Yoga Day

foto 2023vi fzenThe Office of Tourism of the Consell de Formentera, in collaboration with Puro Bienestar, is pleased to report that the island will celebrate International Yoga Day with a master class from Alessandra Oram on 21 June. Oram, a yoga instructor, specialises in Navakarana Vinyāsa, with which she will offer "a unique journey of transformation."

"The Power of Self-Transformation with Alessandra Oram" will be held on the terrace of the Fishermen's Guild (Confraria de Pescadors) in the port of La Savina, 21 June at 7.30pm. Interested parties can consult all the information and register on https://formenterazen.es/dia-internacional-del-yoga/.

This is a charitable initiative: all proceeds from the symbolic registration fee of €10 will go to Save Posidonia Project, a pioneering effort to promote sustainable tourism on Formentera and safeguard posidonia seagrass through several lines of action.

Alessandra Oram is the first instructor to practise Navakarana Vinyāsa in Spain and one of the few professionals to practise it in Europe. This new and dynamic form of yoga constitutes a comforting practice adapted to all levels, and allows followers to gain awareness, strength and flexibility.

This limited-capacity event is backed by the Office of Tourism of the Consell de Formentera and Puro Bienestar, and benefits from the collaboration of Trasmapi and Port Authority of the Balearic Islands.


9 June 2023
Office of Communication
Consell de Formentera

Local artists will once again ignite Formentera's summer nights with live music

Today the Office of Culture of the Consell de Formentera presented the summer 2023 programme of Music in the Squares (Música a les Places). Styles like world music, Latin music, blues, soul, rock, heavy metal and jazz will once again electrify the air in the squares of Sant Ferran, Es Pujols and Sant Francesc and La Savina's waterfront promenade.

As Vanessa Parellada, acting culture councillor, explained, "just as we've done before, we'll liven up the summer nights by bringing the music of local artists to residents and visitors. Four times a week varying public spaces on the island will become the perfect backdrop for open-air enjoyment".

La Savina
Mondays in La Savina are all about Mondays at the Port (Dilluns al Port). From 10.00pm, 19 June to 11 September, live musical performances will set the promenade abuzz.

Es Pujols
Plaça d'Europa in Es Pujols will host World Music, with an appearance from one of the series' veterans: Antena Libre. Performances will start at 10.00pm every Thursday, 15 June to 26 October, pausing in August.

Sant Ferran
Fridays from 10.00pm, 16 June to 22 September, Plaça de l'Església in Sant Ferran, too, will welcome the return of a Formentera summer classic: Live Music (Música en Viu). All summer long, the Formentera Musical Association will take the lead livening up this square.

Sant Francesc
Saturdays from 10.00pm in the Plaça de la Constitució, the legendary Jazz in the Square (Jazz a la Plaça) will see concerts from Formentera's favourite jazz band. Shows are scheduled every Saturday 17 June to 23 September (except for the week of 16-23 July, when the performance happens on Sunday, and Saturday 5 August, when the series takes a break).

Collaborations
This musical initiative, fruit of an agreement between the Consell de Formentera and Estrella Galicia, benefits from the collaboration of Jazz & Co, Formentera Musical Association, Antena Libre, Residents' Association of La Savina and Port Authority of the Balearic Islands.


7 June 2023
Office of Communication
Consell de Formentera

cartell 2023vi musica a les places

Formentera Jazz Festival presents complete 1–4 June programme

cartell 2023v FJFThe Office of Culture and Office of Tourism of the Consell de Formentera are pleased to report that the Formentera Jazz Festival will celebrate its 11th year from 1 to 4 June, with ground zero of the 2023 programme Plaça de la Constitució in Sant Francesc. When organisers first launched FJF with backing from the Consell de Formentera in 2015, they imagined the event as open musical encounter in the world of jazz and dreamed of showcasing various genres and backgrounds and drawing residents and tourists alike.

Alejandra Ferrer, vice president and tourism councillor, encouraged all of Formentera, and visitors too, to enjoy this free festival. Meanwhile, Vanessa Parellada, culture councillor, underscored FJF's "undisputed position as purveyors of quality music that brings musical culture to everyone".

FJF director Maxwell Wright shared his satisfaction with the final programme of world-class artists, who will offer a unique and unforgettable musical experience.

The festival kick-off happens Thursday 1 June at 8.30pm in Molí de Sal with a performance from Ana Rossi Trio. Advance bookings are required as seating is limited. Please call 971187491. Friday and Saturday, the two central days of the festival, Sant Francesc's Plaça de la Constitució will be the scene of performances from Alejandro Delange, Monkeyd Doo, Oscuro, Duquende, Ay Trick and Sonido Tupinamba. FJF's closing event comes Sunday 4 June, with a jam-session at Chezz Gerdi in Es Pujols. Also on Sunday, at 5.00pm, all are invited to join a symbol of organisers' sought-after sustainability: a plastics cleanup of the beach in Es Pujols.

Complete information about FJF 2023 can be found at www.formenterajazzfestival.info.


16 May 2023
Office of Communication
Consell de Formentera

More Articles...

Page 1 of 75

Start
Prev
1

balearsculturaltour

autoavaluacio_establiments_turistics_esp

Find us at:
plaça de la Constitució, 1
07860 Sant Francesc
tel. 971 32 12 10
turisme@formentera.es

Fires i Mercats d'Artesania

Reb Bio. Turisme Ornitològic

Passió per Formentera

Web oficial de Turisme (www.formentera.es)