• Català
  • Castellano
  • English
Àrees Urbanisme, Turisme i Activitats econòmiques Artesania, Comerç, Fires i Mercats

El Consell contracta sis persones desocupades a través del programa SOIB Reactiva 2021

foto 2021 soib reactiva family fotoLa presidenta i consellera d'Emprenedoria, Ana Juan, ha rebut avui les sis persones que s'han incorporat al Consell de Formentera dins del programa SOIB Reactiva i que treballaran durant els pròxims sis mesos a l'administració insular.

Les persones contractades es trobaven en situació d'atur, dos d'elles menors de 30 anys, que ocuparan els llocs de feina d'auxiliar administrativa i d’operari de brigada. Els altres quatre contractats són majors de 30 anys i estaven en situació d'atur de llarga durada; dos treballaran d'auxiliars d'informació, un d’operari de brigada i una de netejadora.

La presidenta Ana Juan ha desitjat als nous contractats "que l’experiència laboral al Consell sigui molt profitosa i que ajudi a la seua reincorporació al mercat laboral".

El programa té previst un segon torn, que seleccionarà tres persones. La convocatòria SOIB Reactiva 2021 ha set promoguda pel SOIB i cofinançada pel Fons Social Europeu en el marc dels Programes Operatius d'Ocupació Juvenil i Regional 2014-2020, per fons de l'Estat a través de la Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals.


10 de desembre de 2021
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

L'Observatori de Dades analitza el flux de turistes i els comentaris, preocupacions i propostes dels visitants a les xarxes socials

foto 2021 COPT1Avui s'ha celebrat la reunió de la Comissió d'Ordenació i Promoció Turística de Formentera (COPT). Abans de la trobada, la vicepresidenta i consellera de Turisme, Alejandra Ferrer, juntament amb el cap de Promoció Turística, Carlos Bernús, i la tècnica de l'Observatori, Catalina Ramis, han oferit una roda de premsa per explicar al sector les dades del projecte d'antenes de sensorització i fluxos de mobilitat de turistes, i de l'estudi de l'escolta empàtica a les xarxes socials.

Flux de turistes

Per una banda, gràcies a la instal·lació, el juny de 2020, de deu antenes de sensorització en punts estratègics de l'illa, aquest any s'han pogut presentar per primera vegada dades sobre l'afluència en diferents zones de l'illa i la mobilitat de fluxos de turistes, visitants d'un dia i residents a Formentera. Segons aquestes dades, entre juny i octubre de 2021 han vengut 541.419 visitants a Formentera, dels quals 361.531 han set excursionistes d'un sol dia i 179.888, turistes que han pernoctat almenys una nit a l'illa, segons ha detallat la tècnica Catalina Ramis.
Alejandra Ferrer ha explicat que aquestes dades ens donen recolzament "per demanar a les administracions competents a que ens ajudin a regular aquesta afluència de visitants, sobretot en el cas de les excursions d'un dia." "Es tracta de que els visitants d'un dia arribin de manera més ordenada i d'acord amb la capacitat de carrega de l'illa i el seu port, a més des de Promoció si sabem com es mouen podem fer polítiques que ens ajudin a repartir-los perquè no es saturin alguns llocs i la satisfacció dels turistes i dels residents augmenti".

Escolta empàtica a les xarxes

Durant tota la temporada turística s'ha escoltat allò que diuen els turistes que visiten l'illa a través de les diferents xarxes socials i canals de difusió en línia. En total, s'ha comptabilitzat 22.858 opinions sobre l'illa de turistes que l'han visitat, i l'impacte d'aquestes opinions ha arribat a 110.674.824 usuaris.

Segons ha explicat la vicepresidenta i consellera de Turisme, "la finalitat del projecte Escolta empàtica pretén conèixer les diferents accions i reaccions en línia dels turistes que visiten l'illa de Formentera com a destí turístic per part dels diferents mercats turístics (espanyol, anglès, francès, italià i alemany) amb la finalitat d'ajudar la destinació a comprendre millor les opinions dels turistes i prendre decisions encertades per millorar la destinació".

Com a conclusions d'aquest estudi, cal destacar que els turistes queden molt satisfets de les vacances i experiències viscudes a Formentera. Els sentiments i emocions que l'illa els desperta són "felicitat i admiració per la natura, el paisatge i les platges en molt bon estat de conservació, la llum, la bellesa, la màgia, la tranquil·litat i la gent". La descriuen com "un paradís autèntic i singular i com a destinació sostenible".

Per altra banda, els preocupa principalment: l'elevada afluència en hores i llocs puntuals de l'illa de turistes i, sobretot, excursionistes d'un dia, percepció de major massificació i que això provoqui que Formentera perdi el seu encant, entra d'altres qüestions.

COPT

Després de la presentació, s'ha reunit la COPT de Formentera, formada per la responsable de Turisme i el cap de Promoció, així com els diferents grups polítics i representants de les patronals.

A la trobada, s'han repassat totes les accions promocionals dutes endavant enguany en compliment del Pla d'Impuls Econòmic i Turístic aprovat conjuntament amb el sector. També s'ha presentat la programació dels esdeveniments perquè el sector pugui organitzar l'obertura i tancament dels seus serveis. Aquesta trobada també ha servit per establir les accions promocionals amb vista al 2022. S'ha acordat convocar una altra reunió després de la celebració de Fitur, quan es tancarà el Pla de Promoció Turística de l'any 2022.


2 de desembre de 2021
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

'Compra a Casa' entrega la targeta regal del Black Friday

foto 2021xii compra a casaNieves Gómez Ortiz, usuària de la targeta Compra a Casa des de fa dos anys, ha estat la guanyadora de la targeta regal de 50 euros del sorteig que varen organitzar l'àrea de Comerç del Consell i la Pime Formentera amb motiu del Black Friday. La guanyadora ha comentat que destinarà el premi a comprar unes sabates per a la seva filla.

D'altra banda, cal recordar que ja s'ha activat la campanya 'Al Nadal compra a casa' que premia les compres que es realitzin a Formentera entre l'1 de desembre i el 6 de gener. Enguany se sortegen entre totes les compres d'un mínim de 20 euros que es realitzin durant aquest període una targeta regal de Compra a Casa de 500 euros.

2 de desembre de 2021
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Formentera presenta les accions promocionals de final d'any

Foto 2021 promocio Italia 2El Consell de Formentera, a través de l'àrea de Turisme, informa sobre les accions promocionals que està duent a terme aquests dies. Avui Formentera participarà en una fira en línia que porta la nostra destinació fins a Islàndia. Durant la setmana passada Formentera va participar en dos roadshows (esdeveniments promocionals itinerants) que varen recórrer quatre ciutats d'Itàlia i tres de Suïssa. La pròxima setmana la destinació Formentera es promocionarà en la fira International Luxury Travel Market de Cannes (ILTM).

Islàndia

Avui Formentera participa en la trobada en línia 'Relaunch'22' adreçada al sector de viatges i premsa a nivell internacional, però que sobretot se centra en el mercat islandès. "En aquest taller de treball en xarxa posarem els nostres esforços a destacar els aspectes naturals de Formentera, en sintonia amb els d'Islàndia, així com els vincles que ens uneixen amb aquesta destinació que també és illenca com nosaltres", segons ha destacat la vicepresidenta.

Itàlia i Suïssa

La setmana passada Formentera va recórrer quatre ciutats italianes, Milan, Torino, Roma i Nàpols, en un esdeveniment promocional itinerant organitzat per Tourespaña. La vicepresidenta i consellera de Turisme, Alejandra Ferrer ha destacat que "ens hem sumat a aquesta promoció per no perdre presència en el mercat italià, tradicionalment fidel a la nostra destinació i en el qual cercam turisme de qualitat, que s'estimi Formentera i ens ajudi a cercar l'equilibri entre la satisfacció del resident i la del turista".

La nostra destinació també ha participat en un altre esdeveniment promocional itinerant organitzat per Tourespaña, que en aquest cas ha recorregut tres ciutats de Suïssa, Ginebra, Berna i Zuric. "En aquesta acció promocional, Formentera ha destacat els atractius de l'illa, sobretot davant la crisi sanitària, on hi ha molts espais a l'aire lliure que els visitants poden gaudir d'una manera segura", segons ha assenyalat Alejandra Ferrer. A més, ha afegit que "també ha promocionat tots els esdeveniments de final i principi de temporada per atreure turistes i oferir un valor afegit".

International Luxury Travel Market de Cannes

La pròxima setmana, entre el 6 i el 9 de desembre, Formentera també es promocionarà a la International Luxury Travel Market de Cannes (França). "Mantendrem trobades de feina amb agents de viatges i empreses especialitzades en turisme de luxe que es mostren interessats a conèixer la nostra illa", segons ha explicat la també responsable de Turisme. "Destacarem els atractius turístics de l'illa durant la temporada baixa així com la seua oferta cultural i esportiva i la seva història, gastronomia i costums", ha afegit.


30 de novembre de 2021
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Alejandra Ferrer defensa la recerca de l'equilibri de l'illa a la V Jornada sobre Turisme i Societat a Girona

foto 2021 gironaLa vicepresidenta i consellera de Turisme, Alejandra Ferrer, ha assistit avui a la V Jornada sobre Turisme i Societat - Els Nous Horitzons del Turisme que té lloc a la Fundació La Caixa de Girona. Alejandra Ferrer ha participat en la taula temàtica sobre "Models turístics" i ha explicat el model que es defensa a Formentera des de la creació del Consell, que "està basat en l'equilibri i que cerca la millora de l'experiència dels visitants mentre, a la vegada, es millora i respecta la qualitat de vida dels residents", segons ha exposat.

Alejandra Ferrer ha fet un repàs a la història turística de l'illa i ha destacat com la triple insularitat la va protegir d'especulacions que varen patir altres territoris costaners. "Actualment des del Consell de Formentera portam endavant polítiques per cercar l'equilibri entre la protecció del territori i l'economia turística i l'ús dels recursos naturals; a més, hem creat l'Observatori de Formentera, una eina per aconseguir dades sobre els punts forts de la nostra destinació, però també les amenaces i així poder fer polítiques que les contraresten", segons ha explicat.

La vicepresidenta ha destacat algunes de les polítiques que s'han fet per apostar per un turisme de qualitat que vengui a cercar una experiència única a Formentera, amb un ritme diferent, tranquil i calmat. L'aposta per crear una gran xarxa de recàrrega de vehicles elèctrics, les rutes verdes, el sostre de places turístiques o el projecte formentera.eco (que regula la circulació de vehicles durant la temporada alta), són alguns dels exemples.

Tot i això, la també responsable de Turisme ha fet referència als reptes i amenaces actuals al territori, com ara la saturació, i també amb relació a la mar, amb els fondejos, la necessitat de reordenar els usos del port i adaptar-los a les necessitats de l'illa i a la seua capacitat de càrrega o la necessària descarbonització. En aquest sentit, ha demanat "d'una banda, valentia per dur endavant polítiques de protecció, i d'altra banda, respecte des de les altres administracions per convertir-les en una realitat, i més autogovern per fer-ne una gestió directa". Per acabar, Alejandra Ferrer ha destacat que "hem de seguir treballant en la conscienciació perquè la gent s'estima el que coneix, i allò que estimam, ho protegim". Finalment, ha afegit que "ha arribat el moment en què ha quedat clar que més no és sempre millor, però millor sí que pot significar més".


26 de novembre de 2021
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Més articles...

Pàgina 26 de 77

26

Ens trobareu a:
Darrere de la Sala de cultura (Cinema)
C. de Pius Tur Mayans, 14
07860 Sant Francesc
tel. 971 32 12 75 ext.22
amaliamora@conselldeformentera.cat

Fires i Mercats d'Artesania

Reb Bio. Turisme Ornitològic

Passió per Formentera

Web oficial de Turisme (www.formentera.es)