El Consell de Formentera, a través de l'àrea d'Educació, ha tret les ajudes econòmiques per al fons de reutilització llibres de text per al curs 2014-2015. En total la institució insular destinarà 42.000 euros a aquesta convocatòria que es dedica «a la concessió de subvencions per a l’adquisició dels llibres per als fons de reutilització de llibres de text als centres de primària i secundària, així com ajuts individuals per a l’adquisició de llibres de text per als estudiants que cursin estudis d’educació infantil, a Formentera, per al curs 2014-2015, i que estiguin empadronats en aquesta illa», segons ha declarat la consellera d'Educació, Susana Labrador.
La consellera ha explicat que s'ha produït un retard en aquesta convocatòria perquè «s'han introduït uns canvis a les bases reguladores, consensuats entre el Consell i els centres escolars de l'illa, i aquest tràmit ha allargat el procés». Les ajudes per aquest curs 2015-2016 es trauran durant el curs escolar com és habitual, segons ha manifestat. Labrador ha destacat que l'objectiu d'aquesta subvenció és «promoure l’ús solidari i cooperatiu dels llibres de text reutilitzables així com ajudar a les famílies amb més càrregues o menys recursos».
Famílies nombroses i monoparentals
Es poden beneficiar de les ajudes els centres educatius de primària i secundària de l’illa de Formentera que desenvolupin el programa de reutilització de llibres de texts, així com l'alumnat que cursi estudis d’educació infantil a l'illa, l'alumnat que sigui membre de família nombrosa que cursi estudis d’educació infantil, de primària, o de secundària, a Formentera, i que formin part del programa de reutilització dels llibres de text, i l'alumnat que sigui membre de família monoparental que cursi estudis d’educació infantil, de primària, o de secundària, a l’illa, i que formi part del programa de reutilització dels llibres de text.
Sol·licituds fins al 10 de desembre
Els centres públics rebran 70 euros per a alumnat adscrit de primària i 90 euros per a alumnat adscrit de secundària. En el cas de l’alumnat d’educació infantil el Consell pagarà fins al 50% de l’import de la factura, i en el cas de famílies nombroses i monoparentals, fins al 100% de l’aportació al fons. Els interessats poden recollir les sol·licituds a l'OAC, el termini per entregar-les és fins al 10 de desembre. Les subvencions es concediran en règim de concurrència competitiva.







El Consell de Formentera, a través de l'àrea d'Educació, obrirà durant tot l'any l'escoleta del Camí Vell, segons ha anunciat avui la consellera del ram, Susana Labrador. Labrador ha recordat que l'escoleta anava a obrir només durant la temporada, de maig a octubre, però que després de l'interès dels pares i mares de que el servei es mantingués durant tot l'any s'ha ampliat l'oferta.
El president del Consell de Formentera, Jaume Ferrer, i la consellera d'Educació, Susana Labrador, s'han reunit avui amb el conseller d'Educació i Universitat del Govern Balear, Martí March, la delegada territorial d'Educació a Eivissa i Formentera, Margalida Ferrer, el director general de Planificació, Ordenació i Centres, Antonio Morante, i el director general d'Innovació i Comunitat Educativa, Jaume Ribas Seguí.
El Consell de Formentera, a través de la consellera de Benestar Social, Vanessa Parellada, la consellera de Cultura, Educació i Patrimoni, Susana Labrador i l’educadora social de l’àrea, Marilina Bonet, han lliurat avui els diplomes als alumnes dels programes d’intervenció socioeducativa per a joves d’entre 14 i 16 anys escolaritzats a l’Institut de l’illa, l’IES Marc Ferrer.
quest matí ha obert la nova escoleta d'estiu situada al Casal de l'Esport del camp de futbol, a peu del Camí Vell. El primer dia ha servit perquè els infants entre 1 i 3 anys i les seves famílies coneguessin les educadores i el nou espai.




