• Català
  • Castellano
  • English
Àrees Serveis Generals Presidència

Inici dels tràmits administratius per la dissolució del Consorci Formentera Desenvolupament

rsz reunio junta rectora cfdAvui dimecres 3 d'agost a les 12.00 hores s’ha reunit la Junta Rectora del Consorci Formentera Desenvolupament a la sala de plens del Consell de Formentera. En acabar el president Jaume Ferrer, i el conseller de Presidència, Bartomeu Escandell han fet declaracions a premsa.

El president ha explicat que amb aquesta trobada els representants del Consell de Formentera, els representants del Govern i els representants del Consell d’Eivissa, “hem iniciat les passes administratives i jurídiques per fer efectiva la dissolució del consorci”.

El Consorci Formentera Desenvolupament es va crear l’any 2001 com un organisme capaç d’aglutinar finançament, sobretot del Govern i del Consell d’Eivissa i Formentera, i fer inversions per pal·liar el dèficit infraestructural de Formentera. “Aquest organisme ha set molt útil durant la seva existència i ara al 2016 el Consell de Formentera assumirà la totalitat de la seva gestió i inversió”, segons ha explicat Jaume Ferrer.

“Avui hem iniciat les passes administratives pendents per fer efectiva la dissolució definitiva”, ha afegit. La Junta Rectora del Consorci ha donat el vistiplau a l’inici del procediment de dissolució i extinció del Consorci i “aquesta dissolució serà efectiva abans de final d’any”.

Per part seva el conseller de Presidència, ha declarat que amb la seva dissolució es compleix la normativa per “aprimar l’administració i fer-la més eficient, evitant despeses de personal o de lloguer com el de la seu del consorci”.

Els bombers de Formentera fan rutes de vigilància preventiva

Foto servei bombersEl conseller de Presidència, Bartomeu Escandell, acompanyat del cap de bombers del Consell de Formentera, Iván Marí, ha presentat les novetats del servei de bombers d'aquesta temporada. Bartomeu Escandell ha destacat la contractació d'un nou efectiu a temps complet. Ara conformen el cos de bombers de l'illa 6 efectius, 4 professionals i 2 a disponibilitat.

Bartomeu Escandell també ha assenyalat que "per primera vegada els bombers efectuen rutes de vigilància diàries, coordinats amb els agents de l'Ibanat per tenir agents al carrer durant les hores de més risc d'incendis, i fer tasques preventives". Els bombers compten amb dos camions bomba, i una pick up que ha estat adaptada per portar una autobomba. Al mes d'agost adquiriran una altra pick up. Aquests tipus de vehicles són útils per fer intervencions més ràpides, segons ha declarat el conseller.

El cap de bombers ha explicat que durant el 2016 han fet un total de 69 serveis, 8 menys que l'any passat en les mateixes dates, encara que ha destacat que han disminuït el número de serveis d'incendis de vegetació de 12 a 6. Iván Marí ha dit que el sistema de geolocalització d'habitatges en disseminat està facilitant molt la feina per trobar les emergències als seus efectius. El conseller ha aprofitat per demanar col•laboració a la ciutadania en matèria de prevenció de riscs d'incendis.

Presentació del nou Servei d’Inspecció del Consell de Formentera

Presentacio cos inspeccioEl Consell de Formentera ha presentat avui davant la Casa Consistorial el nou Servei d'Inspecció de la institució insular. A l'acte han assistit el conseller de Presidència, Bartomeu Escandell, la consellera de Turisme, Comerç i Territori, Alejandra Ferrer, i la consellera de Medi Ambient, Daisee Aguilera, que han estat acompanyats pels treballadors del servei i dos efectius que també s’han incorporat recentment a la Policia Local.

La consellera de Turisme, Comerç i Territori, ha explicat que fa poc més d’una setmana que va començar a funcionar aquest nou servei d’inspecció. “Els zeladors han començat fent una ronda informativa entre els comerços per controlar l’ocupació de la via pública i la publicitat dinàmica”, segons ha detallat. A més també s’han iniciat les inspeccions sobre serveis turístics a internet per començar a elaborar un protocol d’actuació.

“Durant els primers mesos de funcionament es faran tasques de control i inspecció per recol·lectar informació i així poder adaptar les normatives a les noves necessitats”, segons ha declarat Alejandra Ferrer. En total hi fan feina en el servei d’inspecció 9 treballadors, 5 controladors, 3 inspectors i un coordinador del servei, i en les properes setmanes s’incorporaran dos nous controladors més.

Zeladors de Medi Ambient
Tres d’aquests controladors són zeladors de l’àrea de Medi Ambient. La consellera del ram Daisee Aguilera ha explicat que hi ha un zelador més que altres temporades, que a més realitza les tasques de coordinació amb la resta d’àrees. Aquests treballadors es dediquen a “fer inspeccions de residus, control de platges i dels serveis que es presten per part dels concessionaris, entre d’altres funcions”. A més ha recordat que hi ha una nova informadora ambiental. Els treballadors del servei d’inspecció disposen dels Meharis Elèctrics, cedits per Citroën per moure’s per l’illa.

Més policia
Per part seva, el conseller de Presidència, ha presentat als dos nous efectius de la Policia Local que varen començar el dia 1 de juliol de fer feina. Escandell ha explicat que el nou servei també servirà per alleugerar de feina al cos policial. A més, el conseller ha explicat que un dels principals objectius del cos, format per personal que ja feia feina al Consell, i de nou és “coordinar les diferents àrees d’inspecció, control i seguretat perquè es facin complir les normatives i es treballi per mantenir Formentera com una illa tranquil·la on l’oci es pugui combinar amb el descans”.

Presentació Servei d'Inspecció

El Consell de Formentera presentarà demà dimarts 5 de juliol a les 13.00 hores davant la Casa Consistorial el nou Servei d'Inspecció de la institució insular. Assistiran a l'acte el conseller de Presidència, Bartomeu Escandell, la consellera de Territori, Alejandra Ferrer, i la consellera de Medi Ambient, Daisee Aguilera que després faran declaracions a la Sala de Plens.

Una sentència obliga a pagar al Consell de Formentera per la llicència de Ca ses Castellones

La sala número 3 del jutjat contenciós administratiu de Palma de Mallorca, amb data de 17 de juny de 2016 ha estimat de forma parcial el recurs interposat el 4 de febrer de 2010 per la societat Plaça de Sant Ferran contra el Consell de Formentera i ha fixat una indemnització d'1.549.482€, més els interessos legals des de la data de la reclamació.

La quantia que reclamava la societat, en concepte de danys i perjudicis per l'anul·lació de la llicència d'obres, l'obligació de tornar l'estat de les coses a la realitat original, per lucre cessant i per altres perjudicis econòmics era de 5.146.582€. El jutge ha desestimat les quanties reclamades en concepte de lucre cessant i danys morals i per descrèdit a la societat.

Els permisos per a la demolició de la casa pagesa de Ca ses Castellones, a Sant Ferran, i la construcció del locals comercials varen ser concedits el 27 de abril de 2005, en l'època de govern a l'Ajuntament de Formentera del pacte entre el Partit Popular (PP), Grup Independent de Formentera (GUIF) i Partit Renovador (PREF).

Més articles...

Pàgina 132 de 139

132

Gabinet de Premsa

971 32 10 87 - Ext: 3181
premsa@conselldeformentera.cat

twitter

 

facebook

boto INSTAGRAM

boto YOUTUBE