• Català
  • Castellano
  • English
Premsa Notícies

El nou servei d’inspecció de Turisme i Territori de Formentera ha fet 400 controls durant aquest estiu

foto servei dinspeccio formenteraLa consellera de Turisme i Activitats, Alejandra Ferrer, ha fet avui balanç dels primers mesos de funcionament del Servei d’Inspecció del Consell de Formentera creat el passat estiu. Durant aquest temps, la branca d’aquest servei de Turisme i Territori ha realitzat 700 visites informatives i 400 controls i inspeccions, segons ha explicat la seva responsable.

Ocupació de via pública
Els inspectors han detectat que 39 locals ocupaven la via pública sense llicència, un fet que ha generat l’atorgament de 30 autoritzacions amb uns ingressos de 14.806 euros. Pel que fa a la regularització dels locals que no estaven al corrent dels pagaments s’han recaptat 17.664 euros. A més, s’han incoat 60 expedients sancionadors per ocupació de via pública per valor de 17.861 euros.

Activitats
Pel que fa a la part d’activitats, s’han inspeccionat 47 establiments, dels quals 22 no disposaven de títol habilitant i ara s’està tramitant els corresponents expedients sancionadors. A més, s’han realitzat altres inspeccions que han donat com a resultat la imposició de 17 expedients d’activitats. I s’han interposat infraccions d’activitats per valor de 90.628 euros i per infracció en matèria d’horaris s’han incoat expedients per valor de 14.050 euros.

A les empreses de lloguers de vehicles s’han fet 27 inspeccions a 7 companyies diferents, a les que s’han incoat sancions per valor de 153.000 euros per haver realitzat activitats en rústic o fet servir aparcaments públics per vehicles de lloguer sense contracte. Per aquest motiu s’han clausurat 3 activitats i precintat 3 terrenys en rústic.

Turisme
Amb motiu de les inspeccions realitzades a 100 habitatges s'han incoat 10 expedients sancionadors en matèria de turisme, i s'ha clausurat i precintat un establiment, de 17 apartaments, per no tenir llicència, sobre aquest cas ara mateix hi ha obert un contenciós administratiu. Aquestes inspeccions s’han fet com a resultat del sorteig realitzat en la Comissió de Govern per confeccionar el pla estival d’actuació.

Durant l'estiu s'han imposat sancions en matèria turística per valor de 43.000 euros amb la comprovació inicial de comercialització per internet, corroborant després que efectivament hi havia inquilins. A més, en l'àmbit de regularització d'estades turístiques s'han realitzat 173 inspeccions, tramitat 354 declaracions responsables d’inici d’activitat turística i queden pendents de tràmit i inspecció 90 analogies, que donaran lloc al registre d'aproximadament 2.000 places d'estada turística.

En disciplina urbanística l'any 2016 s'han iniciat 51 expedients de restabliment de la legalitat que comportaran el mateix nombre de sancionadors. Fins avui hi ha 43 expedients sancionadors iniciats dels quals s'han finalitzat 25. Des de l'inici de la legislatura hi ha 99 expedients de disciplina iniciats, dels quals a dia d'avui s'han finalitzat 60, dels quals s'han emès 33 ordres de demolició, 26 expedients que han regularitzat la seva situació mitjançant projectes de restitució de la legalitat, a través de legalització o demolició parcial o completa voluntària, i un expedient que havia caducat. Les quantitats recaptades per disciplina urbanística des de l'inici de legislatura suposen un total de 242.883 euros.

Campanyes informatives
D'altra banda durant l'estiu s'ha recopilat informació per a la realització de diferents campanyes que tindran lloc aquest hivern: com la neteja dels terrenys en rústic, la rehabilitació de parets de pedra seca, la reordenació de la senyalització comercial en rústic, entre d’altres. A més, es continua informant sobre la regularització d'estades turístiques en habitatges, on es reben consultes i noves inscripcions diàriament.

La consellera de Territori i Turisme ha destacat que “totes les accions del servei d’inspecció van destinades a posar límits i regular les activitats i l’ordenació turística per assegurar que no hi hagi competència deslleial i que es respectin les regles del joc en benefici de la qualitat turística i del benestar social”.

Segon estiu sense problemes d’aparcament a la Savina

Aparcament la Savina premsaEl Consell de Formentera, a través de l'àrea de Mobilitat, ha explicat que a partir d'avui dimarts 1 de novembre s'inicia l'horari d'hivern del pàrquing regulat de la Savina. L'horari regulat serà de dilluns a dissabte de 9.00 a 14.00 hores, i de dilluns a divendres de 16.00 a 20.00 hores. Els diumenges i festius l'aparcament serà lliure. Aquest horari estarà en vigor fins l'1 de maig.

A partir d'ara, els vehicles podran romandre aparcats a la zona blava fins a tres dies seguits, en lloc d'un dia com succeeix amb l'horari d'estiu. Pel que fa a la zona verda, només poden aparcar els vehicles autoritzats durant un màxim de 3 dies, excepte els residents de la Savina acreditats que ho poden deixar fins a 15 dies, com ja passa a l'estiu.

Balanç positiu
El conseller de Mobilitat, Rafael González, ha valorat molt positivament el segon estiu de funcionament de l'aparcament regulat de la Savina. "Per segon any consecutiu hi ha hagut aparcament en aquest nucli durant la temporada estival, tant pels residents com turistes que han volgut gaudir d'aquesta zona, pel que considerem que el servei s'ha consolidat", ha declarat. "També fem un balanç positiu de l'aplicació del canvi d'horari proposat per l'Associació de Veïns de la Savina, mitjançant el qual s'ha reduït tres hores l'aparcament de pagament a la nit", ha afegit el conseller.

Recaptació
Durant aquest segon any de funcionament, i fins data 1 de novembre el Consell de Formentera ha recaptat devers 180.000 euros amb la regulació de l’aparcament de la zona blava. Si tenim en compte que fins la mateixa data el servei té un cost de 172.000 euros en despesa de personal, maquinària, lloguer de terrenys i autorització d'ocupació a la zona portuària, “podem dir que el servei s'autofinança", ha explicat Rafael González.

D'altra banda, cal destacar que a partir de demà es tancarà l'aparcament dissuasiu de la Savina, situat enfront del parc Illes Pitiüses.

Formentera oferta 15 cursos en matèria d’Agricultura i Ramaderia

blat amparo arias premsaEl Consell de Formentera, a través de l'àrea d'Agricultura, informa que aquest dilluns 31 d'octubre s'obri el termini d'inscripció ordinari per a les activitats de formació 2016-2017 en matèria d'agricultura i ramaderia. Els cursos s'iniciaran el dia 11 de novembre amb el curs de maquinària agrícola i continuaran fins al mes de març inclòs.

"L'objectiu és oferir una àmplia varietat de cursos i jornades formatives adreçades al sector agrícola i ramader de l'illa, i en general, a totes les persones interessades en la formació agrària i ramadera de l'illa", segons ha explicat el conseller del ram, Bartomeu Escandell. Així, per aquesta temporada de tardor 2016 i hivern 2017 hi ha disponibles un total de 15 cursos de l'àmbit agrari, ramader i fins i tot jardiner, amb un curs dedicat a la jardineria amb plantes adaptades a climes secs, xerojardineria.

Amb aquestes accions formatives es respon a la necessitat "de proporcionar una formació específica adreçada a persones dedicades a l'agricultura, ramaderia i al sector agroalimentari, així com satisfer les necessitats formatives bàsiques de persones interessades en l'àmbit del sector rural", ha afegit Bartomeu Escandell.

Cursos
Els títols dels cursos són els següents: Maquinària agrícola, Pla de producció de gestió de fems i purins, Biofertilitat de sòl, Usuari professional nivell bàsic de productes fitosanitaris, Apicultura, Poda i estalonament de figueres, Poda i manteniment de fruiters, Poda i manteniment d'oliveres, Horticultura ecològica, Control integrat de l'escarabat de les palmeres, Iniciació a la reconstrucció de marges de pedra en sec, Benestar en les explotacions de petits remugants, Maneig alimentari, Xerojardineria, Producció integrada en vinya.

Tots els cursos són gratuïts i estan estructurats en una part teòrica i una part pràctica i tenen una durada d'entre 5 i 25 hores. Els cursos es realitzaran a les instal·lacions del Centre Antoni Tur "Gabrielet".

Aquelles persones interessades es podran inscriure a l'Oficina d'Atenció Ciutadana en horari de 9 a 14h i telemàticament a l'OVAC, o bé informar-se a l'àrea d'Agricultura del Consell de Formentera al telèfon 971.32.10.87, extensió 3166/3165 o agricultura@conselldeformentera.cat. El termini d'inscripció es continu, sempre que hi hagi places disponibles per al correcte desenvolupament de l'activitat formativa.

El Far de la Mola acollirà un Centre d’Interpretació dels Fars i Col·lecció Museística, entre altres usos culturals

foto ple setembre 2016Al ple ordinari del mes d'octubre del Consell de Formentera celebrat avui s'ha aprovat amb el suport de tots els grups polítics la proposta d'aprovació del conveni de col•laboració entre l'Autoritat Portuària de Balears i el Consell per tal de "formalitzar la cessió del far de la Mola per destinar-lo a equipament públic amb finalitats culturals", segons ha explicat la consellera de Cultura i Patrimoni, Susana Labrador.

La consellera ha declarat que al far es farà un Centre d'Interpretació dels Fars de Formentera i s'instal•larà una col•lecció museogràfica, a més es disposarà d'una sala per altres usos culturals i representacions de petit format, que també es podran fer al pati del far. Ara el Consell ha de fer el projecte executiu per rehabilitar les dependències de la casa del far i posar a punt els exteriors. El pressupost de totes aquestes obres es preveu que sigui de devers 600.000 euros i es pugui començar a executar després de l'estiu de 2017. El conveni és de 15 anys prorrogable a 20. La cessió no és de tot l'espai, sinó que queda fora la sala de màquines i la part superior del far que es reserva per l'ús d'Autoritat Portuària per assegurar el bon funcionament del senyal marítima.

Tanatori
D'altra banda, s'ha donat suport unànime a la proposta de modificació d'ús detallat de parcel•la per a la construcció del tanatori insular, que es construirà al costat del Cementeri Municipal de Sant Francesc. S'ha afegit l'ús funerari per aquest solar on s'ubicarà l'equipament sanitari, segons ha explicat la consellera de Territori, Alejandra Ferrer, que ha destacat que aquest canvi era necessari per poder començar la licitació del projecte de construcció. "Es preveu que en breu l'empresa que guanyi el concurs iniciï les obres i disposem d'aquesta edificació tan necessària", segons Alejandra Ferrer. La resta de grups han donat suport a la proposta i han coincidit en destacar la importància d'aquesta infraestructura per l'illa.

Estació marítima
Altra de les propostes que han rebut el suport de tota la cambra ha estat la "relativa a l'acord institucional sobre el trasllat del moll d'atracada de les barques de Formentera al Port d'Eivissa". El president del Consell, Jaume Ferrer, ha explicat que aquesta proposta era per refermar l'acord Institucional entre totes les administracions implicades sobre la ubicació de l'estació marítima de Formentera al port d'Eivissa, en els termes que queda recollit a l'acta del Consell d'administració d'autoritat Portuària de 28 de setembre de 2016.

Així mateix, Jaume Ferrer ha traslladat l'agraïment a les administracions implicades, Ajuntament d'Eivissa, Govern balear, i Autoritat Portuària, així com a la Plataforma i a les entitats que han donat suport públic a les demandes del poble de Formentera.

En aquest sentit a la proposta també s'ha acordat seguir treballant, des de la unitat, "per aconseguir que els serveis de la nova estació marítima per al transit amb Formentera comptin amb tots els serveis necessaris a per a la correcta prestació del servei als ciutadans i ciutadanes de Formentera i els nostres visitants".

Habitatge
En matèria d'habitatge s'ha aprovat una proposta conjunta presentada pels grups polítics Gent x Formentera i Socialistes de Formentera relativa a instar la modificació de la Llei d'Arrendaments Urbans, "per tal d'establir uns límits a l'arrendament i considerar habitatges d'ús turístic de temporada aquells que són cedits pel seu propietari, directa o indirectament a tercers, de forma reiterada i a canvi de contraprestació econòmica per un període de temps continu igual o inferior a 30 dies durant dos o més vegades dins el període d'un any, aquests habitatges han d'estar sotmesos a la normativa vigent aplicable en matèria turística don s'ubica el dit habitatge. Quedaran exclosos els arrendaments temporals per motius laborals amb la deguda justificació", segons ha explicat, Alejandra Ferrer.

Compareixença Territori i Turisme
La consellera de Territori i Turisme, Alejandra Ferrer ha comparegut davant el ple, per explicar les mesures que el Consell impulsa des de les seves àrees “per limitar i mantenir els nostres recursos naturals i paisatgístics per ser una destinació de qualitat i diferenciat. Així com informar els nostres visitants del tipus de paratge que és la nostra illa i demanar responsabilitat social i mediambiental durant la seva estada".

D'altra banda, Alejandra Ferrer ha fet un repàs a les primeres actuacions fetes pel servei d'inspecció que s'acaba de posar en marxa. Pel que fa a l'àrea d'Urbanisme ha explicat que es segueix treballant en l'aplicació i el compliment de les normes subsidiàries. Sobre habitatge la responsable de Territori ha dit que, juntament amb l'IBAVI i el Govern, s'està elaborant un estudi sobre les necessitats de Formentera per poder adaptar les ajudes i prendre mesures.

La promoció del Comerç local i de l'artesania de l'illa són altres dels objectius d'aquesta consellera que també ha parlat sobre promoció turística que "es continuen centrant en la diversificació de mercats i productes amb el propòsit de millorar la pre i post temporada", ha afegit.

Més articles...

Pàgina 178 de 229

178

Gabinet de Premsa

971 32 10 87 - Ext: 3181
premsa@conselldeformentera.cat