• Català
  • Castellano
  • English
Premsa Notícies

El Consell de Formentera presenta el primer paquet de mesures econòmiques i tributàries per fer front a l’impacte econòmic i social a la crisi sanitària del coronavirus

La presidenta del Consell de Formentera, Alejandra Ferrer, en nom de tot l’equip de Govern ha signat avui un primer decret de mesures econòmiques i tributàries per fer front a l’impacte econòmic i social de la crisi sanitària del coronavirus. Aquesta situació, segons ha explicat la presidenta, “requereix la ràpida reacció per part de totes les administracions públiques, així com una resposta conjunta i una política coordinada d’actuació per afrontar amb les màximes garanties els efectes provocats pel brot d’aquest virus, tenint en compte, principalment, el risc que suposa per a la salut i el benestar de la ciutadania”.

Les primeres mesures que s’adopten amb caràcter urgent per alleujar la situació tributària a ciutadans i empresaris seran: “Suspendre, per part del Consell Insular de Formentera, mentre duri la declaració de l’estat d’alarma, el següent:

- L’inici de procediments de recaptació en termini voluntari de deutes, la recaptació dels quals correspon al Consell Insular de Formentera.
- L’emissió per part del Consell Insular de Formentera de notificacions en matèria d’ingressos de dret públic.
- L’aprovació de padrons i llistes de cobrament de taxes i preus públics amb periodicitat mensual.
- La remissió a l’Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB) dels ingressos de dret públic no pagats al Consell Insular de Formentera en el termini voluntari per tal que iniciï el procediment executiu de recaptació.

Així mateix també es sol·licitarà a l’ATIB, l’ampliació del termini voluntari de pagament dels tributs de cobrament periòdic per rebut (inicialment previst de l’1 d’agost a l’1 d’octubre) i que inclou els següents:

* Impost d’activitats econòmiques
* Impost de bens immobles (BICES)
* Impost bens immobles (rústica)
* Impost bens immobles (urbana)
* Impost de vehicles de tracció mecànica
* Taxa bicis
* Taxa d’ocupació de via pública
* Taxa de recollida de fems
* Taxa per a guals

El decret recull que, des del moment de l’entrada en vigor de la declaració de l’estat d’alarma i fins a la seva finalització, no es produirà la meritació del fet imposable de cap de les taxes i/o preus públics del Consell Insular de Formentera, cap dels quals han estat delegats per a la seua recaptació a l’ATIB, amb l’excepció dels serveis que romanen oberts per ser considerats activitat essencial.

Impuls a l’atenció de les famílies i el benestar social
D’altra banda, es prioritzarà el pagament dels expedients en matèria de benestar social i l’atenció a les famílies, així com l’abonament de factures els proveïdors del Consell Insular de Formentera, sense perjudici de les prioritats disposades a la normativa de rang superior. “Volem tenir cura de les persones i famílies més vulnerables que en aquests moments són les que queden en una situació molt complicada”, segons ha destacat la presidenta.

Així mateix, es modificaran, si n’és el cas, les ordenances fiscals i els preus públics d’aquest Consell Insular per tal de mitigar l’impacte negatiu de la crisi sanitària al teixit econòmic, social i productiu de l’illa de Formentera.

La presidenta ha destacat que “es tracta d’un primer decret al qual seguiran d’altres de més específics i adaptats a circumstàncies, en aquests moments resulta obligada l’adopció de mesures extraordinàries a l’àmbit d’aplicació dels tributs i altres ingressos de dret públic, a l’àmbit competencial del Consell Insular de Formentera, sent la prioritat principal alleugerar l’impacte fiscal de familias i empresaris, facilitant amb això que la normalitat es recuperi tant prompte com la situació sanitària millori”.

Alejandra Ferrer ha afegit que “atesa la paralització del teixit social i econòmic de l’illa de Formentera, que s’han vist clarament afectats per les limitacions pròpies de l’estat d’alarma, es proposa un primer paquet de mesures econòmiques per l’impacte que s’està produint sobre les persones físiques i jurídiques afectades per les mesures de contenció adoptades per les autoritats competents”. “Aquestes mesures són fruït del contacte continu, entre els serveis econòmics del Consell de Formentera i la resta d’àrees, i els diferents agents econòmics i empresarials de l’illa per tal que siguin el més eficient i eficaces possibles i s’adaptin a la realitat i el teixit econòmic de Formentera”, segons ha conclòs la presidenta.


1 d’abril de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

La Policia Local de Formentera interposa 30 denúncies des que va començar l’estat d’alarma

Foto 2020 Control Poli SFerranEl Consell de Formentera, a través de l’àrea d’Interior, informa que des que es va decretar l’estat d’alarma la Policia Local de Formentera ha interposat 30 denúncies per incompliment de les normes de confinament establertes al decret d’estat d’alarma. La delegació de Govern de l’Estat serà l’encarregada de tramitar-les i determinar la quantia. Totes les denúncies han estat interposades a persones que sortien de casa sense motiu justificat.

El conseller del ram, Josep Marí, ha destacat que s’ha interposat 30 sancions, “però desitjaríem no haver de posar cap”. A més, segons ha afegit, des d’aquest dilluns hi ha en vigor mesures més restrictives de l’estat d’alarma que s’han pres per evitar al màxim possibles contagis, i en aquest sentit ha demanat que “hem de fer només les sortides imprescindibles i sempre seguint les mesures de seguretat per protegir-nos a nosaltres mateixos, però també a la resta”.

1 d’abril de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

El Consell de Formentera demana al Govern balear més mesures d’informació, seguiment, detecció i control del Covid-19 a Formentera

La presidenta del Consell de Formentera, Alejandra Ferrer, ha enviat avui una carta adreçada a la presidenta de Govern balear, Francina Armengol i la consellera de Salut de l’executiu autonòmic, Patrícia Gómez. En aquesta missiva Alejandra Ferrer ha explicat que des de l’inici de l’estat d’alarma membres del cos de la Policia Local, del cos de Bombers i del cos de Protecció Civil estan realitzant tasques de control per assegurar el compliment de les restriccions decretades per evitar la propagació del Covid-19 a la nostra illa.

En aquest sentit, el Consell de Formentera ha dotat dels equips necessaris de protecció perquè puguin exercir la seva funció amb seguretat, però segons recull l’escrit per les característiques de les tasques que realitzen son persones de risc, per la qual cosa és molt important garantir la seva seguretat ja que el contagi d’una d’aquestes persones podria provocar “una disminució molt gran dels serveis i minvaria la capacitat de reacció dels cossos d’emergències de l’illa de Formentera”.

Així mateix la presidenta de Formentera ha explicat a les responsables balears que “des del Consell de Formentera també s’ha habilitat un registre voluntari al qual s’han inscrit més de 300 persones arribades a les darreres setmanes, a les quals se’ls fa un seguiment i se’ls proporciona informació, i es remet als registrats a telefonar al 061 en cas de manifestar tenir símptomes. Pel que fa a les persones majors, des de Benestar Social es fa un seguiment telefònic a les que viuen soles i se’ls proporciona ajuda si la necessiten. Així mateix Protecció Civil visitarà aquestes persones majors per informar-les i garantir que es troben bé”.

D’altra banda, Alejandra Ferrer ha recordat que a dia d’avui, a Formentera només opera una Unitat Volant d’Atenció al Covid-19 que hauria d’estar totalment centrada en l’atenció domiciliària de pacients amb símptomes que podrien ser possibles casos positius i hauria de valorar, en les seves visites, quins casos requereixen ser traslladats a l’hospital, i també garantir un correcte seguiment a la resta de la família per poder controlar possibles focus d’infecció.

L’escrit destaca que “Formentera només disposa d’un Hospital i en cas que hi hagi un sobtat increment de contagis correm el risc de saturació dels serveis i de desatenció de les urgències tant per casos de Covid-19 com d’altres patologies. A més, cal tenir en compte la particularitat que part del personal sanitari de Formentera arriba des d’Eivissa, amb el risc d’infecció inherent a tota mobilitat, fet que fa encara més necessari protegir els sanitaris, tant els que viuen a Formentera com els que vénen d’Eivissa, per poder garantir que el nostre hospital podrà donar el servei i no es convertirà en un focus d’infecció”.

Després d’aquesta exposició s’han fet les següents peticions

1. Major seguiment dels casos lleus
Que mantenint el protocol actual de confinament d’aïllament en casos lleus amb seguiment telefònic i d’atenció hospitalària dels casos greus, puguem millorar i reforçar el control de totes les persones imprescindibles i també millorar el seguiment dels casos lleus per poder afrontar millor la situació i fer un correcte seguiment de la malaltia.

2. Proves de detecció pels cossos d’emergències de l’illa
Que es creï un circuit per realitzar, atenent al protocol establert, les proves de detecció del Covid-19 als membres dels cossos d’emergència, així com es fa al personal sanitari, de forma àgil i ràpida en cas de sospita de contagi per tal de poder seguir realitzant les seves funcions amb seguretat.

3. Més vigilància de la Unitat Volant d’Atenció al Covid-19
Que la Unitat Volant d’Atenció al Covid-19 que opera a Formentera, que es va crear per atendre els casos confirmats i els que presenten simptomatologia compatible amb Covid-19 que resten al domicili, extremi la vigilància als pacients per garantir l’adequada supervisió de l’evolució de la malaltia i així assegurar la tranquil·litat de les persones que estan a casa amb símptomes i les persones que conviuen amb elles i així evitar una major propagació.

4. Reforç del seguiment a les persones arribades a Formentera
Que es reforci el seguiment a les persones arribades a Formentera d’altres llocs per garantir que compleixen amb les mesures establertes i que s’aïllen el temps corresponent.

5. Més informació del servei del 061 i de l’UVAC
Que es potenciï la col·laboració interadministrativa entre el Consell Insular de Formentera i el servei del 061 a Formentera, amb les cridades que atén el 061 per possibles casos de Covid-19, i per part de l’UVAC, reforçant el seguiment que es fa de cada cas (sobretot en cas d’un positiu), i es pugui facilitar informació al Consell Insular de Formentera sempre respectant la confidencialitat de les dades sensibles.

Finalment, la presidenta ha destacat que “aquestes mesures es demanen perquè la detecció precoç de la malaltia en les persones de l’entorn dels casos que s’han confirmat com a positius i pels casos que se sospita que ho puguin ser evitarà una major propagació i ajudarà a no saturar ni posar en risc els serveis hospitalaris i s’ha mostrat a disposició del Govern balear per el que puguin necessitar per lluitar contra el Covid-19”.

31 de març de 2020
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

El Consell de Formentera fa una crida al civisme per dipositar de forma correcta els residus i recorda les recomanacions en cas de Covid-19

foto 2020 contenidors1El Consell Insular de Formentera, a través de l’àrea de Medi Ambient, recorda a la ciutadania l’obligació que té de separar els residus en origen i dipositar-los a l’interior del contenidor atenent a la seva tipologia: contenidor gris o de rebuig, contenidor blau per a paper i cartó, contenidor groc per a envasos lleugers (brics, llaunes i plàstics) o al contenidor verd per dipositar el vidre. Els serveis de neteja han detectat als darrers dies l’acumulació de residus al voltant dels contenidors, tot i estar buits.

“Dipositar de forma correcta els residus, no és només una qüestió estètica sinó també de salut pública de primer ordre, tant pel personal que buida els contenidors i neteja els nostres carrers, com per a la resta de la ciutadania que fa ús dels contenidors de la via pública”, ha assenyalat el conseller de Medi Ambient, Antonio J. Sanz, que ha demanat la col·laboració ciutadana. "Per això, fem una crida a la responsabilitat de la ciutadania perquè entre tots mantinguem l’illa neta”, hi ha subratllat, el conseller de Medi Ambient.

A més, davant la situació excepcional arran de la crisi sanitària, s’han tancat les següents instal·lacions municipals: Centre de Descontaminació de Vehicles des Cap de Barbaria, Deixalleria Municipal del polígon industrial, Abocador de Residus no Perillosos des Cap de Barbaria per a l’aportació de residus de construcció i demolició, així com per les restes de poda i jardineria. El tancament es perllongarà mentrestant duri la situació d’alarma.

Des de l’àrea de Medi Ambient es recorda que s’ha reforçat la neteja i desinfecció de les zones més concorregudes de les vies públiques i en especial al voltant de farmàcies, supermercats, establiments d’alimentació, entitats bancàries, etc.

Recomanacions per al tractament a domicili en cas de Covid-19
D’altra banda, el Consell de Formentera recorda les recomanacions indicades des del Ministeri de Sanitat respecte al tractament dels fems a la llar.

En el cas de les llars sense positius ni en quarantena, la separació dels residus es realitzarà com ve fent-se habitualment. Per tal de reduir al màxim la fracció que arriba les plantes de tractament, convé recordar que la importància d’optimitzar la recollida separada de les diferents fraccions (paper/cartó, vidre, envasos, orgànica, si escau), i dipositar en els seus contenidors únicament els residus corresponents a aquestes fraccions.

Finalment, recordem que els guants de làtex o nitril, emprats per fer la compra o altres usos no són envasos i, per tant, no han de dipositar-se en el contenidor d’envasos lleugers (groc).

En els casos amb positius o en quarantena per Covid-19, segons les recomanacions del Ministeri de Sanitat, els residus del pacient, inclòs el material d’un sol ús utilitzat per la persona malalta (guants, mocadors, mascaretes), s’han d’eliminar en una bossa de plàstic (BOSSA 1) en un poal d’escombraries que s’ha de disposar a l’habitació, preferiblement amb tapa i pedal d’obertura, sense fer cap separació per al reciclatge.

La bossa de plàstic (BOSSA 1) s’ha de tancar adequadament i introduir-la en una segona bossa d’escombraries (BOSSA 2), on a més es dipositaran els guants i mascareta utilitzats pel cuidador i es tancarà adequadament abans de sortir de l’habitació.

La BOSSA 2, amb els residus anteriors, s’ha de dipositar amb la resta dels residus domèstics a la bossa d’escombraries (BOSSA 3) corresponent a la galleda de fracció resta. La BOSSA 3 també es tancarà adequadament. Immediatament després, hem de fer una completa higiene de mans, amb aigua i sabó, almenys durant 40-60 segons.

La BOSSA 3 es dipositarà exclusivament al contenidor de fracció rebuig (o en qualsevol altre sistema de recollida de fracció establerta en l’entitat local), i està totalment prohibit dipositar-la en els contenidors de recollida separada de qualsevol de les fraccions separades (orgànica, envasos, paper, vidre o tèxtil) o el seu abandonament en l’entorn.


31 de març de 2020
Àrea de Comunicació
Cnsell de Formentera

Més articles...

Pàgina 3 de 215

3

Gabinet de Premsa

971 32 10 87 - Ext: 3181
premsa@conselldeformentera.cat