• Català
  • Castellano
  • English
Regulació Estany des Peix
Premsa Notícies

Els Reis Mags d’Orient recorreran totes les localitats de Formentera el pròxim dijous

foto assoaciació reis magsEl Consell de Formentera, a través de Festes, informa que les Majestats els Reis Mags d’Orient arribaran com cada any amb barca al port de la Savina a les 17.00 hores del pròxim dijous 5 de gener. Els acompanyaran els patges i la Comitiva Reial, que dins les engalanades carrosses recorreran tots els pobles de l’illa.

El circuit de la cavalcada començarà a la Savina per arribar a Sant Francesc cap a les 18.00 hores a través de la carretera principal. Un cop a Sant Francesc entraran dins el poble, passant pel carrer Jaume I i es dirigiran cap a la plaça de la Constitució, on ses Majestats els Reis Mags entraran a l’església de Sant Francesc Xavier. En sortir de l’església, es dirigiran al balcó del Consell de Formentera per saludar el poble i on les autoritats de l’illa faran la rebuda institucional.

Devers les 19.00 hores, els Reis i la comparsa, continuaran la cavalcada en direcció a Sant Ferran per la carretera principal, on dins del poble passaran pel carrer Sant Jaume per arribar després a peu a la plaça del poble. Allí entraran a l’església per adorar el bon Jesús. La gent que espera la vinguda dels Reis podrà saludar-los a l’envelat ubicat a la plaça de l’església i els nens i nenes d’aquesta localitat en podran rebre els regals.

Cap a les 20.30 hores, la cavalcada continuarà en direcció a la Mola per la carretera principal per arribar fins al poble, passant per l’avinguda en direcció a la plaça de l’església del Pilar on Les Majestats entraran a l’església del Pilar per començar l’esperat repartiment dels regals als nens i nenes d’aquesta població.

Els boixos i les boixes de la població de Sant Francesc, hauran d’esperar al divendres 6 de gener per obtenir els regals dels Reis Mags, un repartiment que tindrà lloc a Ca ses Monges un cop finalitzada la Missa de Reis, que es farà a l’església de Sant Francesc Xavier a les 11.00 hores.

Espectacle d’animació
La cavalcada ve acompanyada d’animació, enguany un espectacle de percussió, ambientarà la localitat de la Savina, Sant Francesc i Sant Ferran, mitja hora abans de l’arribada dels Reis, mentre els petits i grans esperen amb il·lusió l’arribada dels Reis. Amb més de 6 anys d’experiència el grup Taxeks ofereix un espectacle de temes rítmics d’arrels afrollatines acompanyats de cançons, coreografies, animació i espectacle amb el qual ha guanyat nombrosos premis i reconeixements.

Un altre any els Reis Mags d’Orient vénen de molt lluny per omplir d’il·lusió i màgia els carrers, i repartir els regals al poble de Formentera. El Consell de Formentera vol agrair la col·laboració de tota la gent que fa possible l’arribada dels Reis Mags a Formentera, ja que sense la seva col·laboració això no seria possible: Parròquies de Formentera, amb els grups d’al·lots i al·lotes voluntaris, l’Associació Reis Mags, Casal de Joves, Fusteria Quintanilla, Fusteria Formentera, Trasmapi, Fundació Baleària, Pitiüsa Sud, Frutos Secos Ibiza, Carbòniques Tur i la brigada del Consell.

Calendaris del 2017 sobre el passat prehistòric de Formentera

foto calendari 2017El Consell de Formentera, a través de l'àrea d’assessorament lingüístic, ha editat un calendari de l’any 2017 amb dades sobre el passat prehistòric de l’illa. La institució ha editat 2.000 calendaris que es poden recollir de manera gratuïta a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà, a les dependències de la Policia Local, a l’àrea de Benestar Social o a l’Hospital de Formentera. Cada mes va acompanyat d’una fotografia i una petita explicació sobre la prehistòria a Formentera, els doctors en arqueologia Pau Sureda i Maria Bofill hi han col·laborat en la seva redacció.

L’any passat el calendari recollia 12 varietats diferents de figues. Des de l’any 2011 el Consell edita calendaris d’aquest tipus per donar a conèixer part de la història o cultura popular de Formentera, a la vegada que es potencia l’ús d’alguns termes. Per ordre cronològic les edicions han tractat les següents temàtiques: Trivial de Formentera (edició especial amb preguntes i respostes sobre Formentera), Cronologia del XX, Villangómez, Eines del camp, Ormejos de pesca, Figues, i ara la Prehistòria. Aquest any el cost ha estat de gairebé 4.000 euros.

“The New Tremendos” animarà la festa de Cap d’Any amb el millor pop a l’envelat de Sant Ferran

tremendos1El Consell de Formentera, a través de l'àrea de Festes, informa que el grup "The New Tremendos" serà l'encarregat de fer-nos gaudir de l'última nit de l'any. A partir de la 01.00 de la matinada, el grup català de versions més enèrgic del panorama nacional animarà l'ambient d'entrada en el nou any 2017.

"The New Tremendos" és un grup de versions de sis músics, amb una extensa trajectòria, que interpreten un repertori ple d'himnes multigeneracionals, amb les millors cançons dels anys vuitanta, noranta i actuals. Des dels clàssics més coneguts en castellà (Los Secretos, La Guardia, Tequila, Ramoncín, Seguridad Social, El Último de la Fila, Fito y los Fitipaldis, Morat [Como te atreves], Celtas Cortos, Efecto Pasillo...), passant pels èxits en català més recordats (Sopa de Cabra, Txarango, Els Catarres, La Pegatina...), fins a hits internacionals com 'Highway to Hell' d'AC/DC, 'Knocking on Heaven's Door', versionat per Guns'N'Roses...

Aquest grup s'ha convertit en un referent per als joves i són un dels grups de versions més contractats a Catalunya. Per això aquest espectacle fresc i variat és ideal per festes com aquesta. A més, cal destacar que han rebut el segell de garantia de qualitat 'Música 100% en directe' concedit per 'Musicat - Músics de Catalunya' i el premi Arc al Millor Grup de Versions 2011, atorgat per l'Associació Professional de Representants, Promotors i Mànagers de Catalunya.

Nou vehicle d'intervenció ràpida per al cos de bombers del Consell de Formentera

Foto presentació pick upEl Consell de Formentera, a través de l'àrea de Presidència, ha adquirit una camioneta pick up d'intervenció ràpida que passa a formar part de la flota de vehicles del cos de bombers de l'illa. Així ho ha presentat avui a la plaça de la Constitució, el conseller del ram, Bartomeu Escandell i el cap de bombers, Iván Marí.

Aquest vehicle permet millorar la rapidesa de la resposta i l'accessibilitat dels bombers en situacions d'emergències, segons ha explicat conseller, que ha afegit que són necessaris a Formentera per la seva orografia on hi ha indrets de difícil accés. El cost ha estat de 50.000 euros. La flota de vehicles consta de 2 camions autobomba i un altre vehicle d'intervenció ràpida.

Més articles...

Pàgina 393 de 448

393

Gabinet de Premsa

971 32 10 87 - Ext: 3181
premsa@conselldeformentera.cat