• Català
  • Castellano
  • English
Regulació Estany des Peix
Premsa Notícies

Presentació del nou Servei d’Inspecció del Consell de Formentera

Presentacio cos inspeccioEl Consell de Formentera ha presentat avui davant la Casa Consistorial el nou Servei d'Inspecció de la institució insular. A l'acte han assistit el conseller de Presidència, Bartomeu Escandell, la consellera de Turisme, Comerç i Territori, Alejandra Ferrer, i la consellera de Medi Ambient, Daisee Aguilera, que han estat acompanyats pels treballadors del servei i dos efectius que també s’han incorporat recentment a la Policia Local.

La consellera de Turisme, Comerç i Territori, ha explicat que fa poc més d’una setmana que va començar a funcionar aquest nou servei d’inspecció. “Els zeladors han començat fent una ronda informativa entre els comerços per controlar l’ocupació de la via pública i la publicitat dinàmica”, segons ha detallat. A més també s’han iniciat les inspeccions sobre serveis turístics a internet per començar a elaborar un protocol d’actuació.

“Durant els primers mesos de funcionament es faran tasques de control i inspecció per recol·lectar informació i així poder adaptar les normatives a les noves necessitats”, segons ha declarat Alejandra Ferrer. En total hi fan feina en el servei d’inspecció 9 treballadors, 5 controladors, 3 inspectors i un coordinador del servei, i en les properes setmanes s’incorporaran dos nous controladors més.

Zeladors de Medi Ambient
Tres d’aquests controladors són zeladors de l’àrea de Medi Ambient. La consellera del ram Daisee Aguilera ha explicat que hi ha un zelador més que altres temporades, que a més realitza les tasques de coordinació amb la resta d’àrees. Aquests treballadors es dediquen a “fer inspeccions de residus, control de platges i dels serveis que es presten per part dels concessionaris, entre d’altres funcions”. A més ha recordat que hi ha una nova informadora ambiental. Els treballadors del servei d’inspecció disposen dels Meharis Elèctrics, cedits per Citroën per moure’s per l’illa.

Més policia
Per part seva, el conseller de Presidència, ha presentat als dos nous efectius de la Policia Local que varen començar el dia 1 de juliol de fer feina. Escandell ha explicat que el nou servei també servirà per alleugerar de feina al cos policial. A més, el conseller ha explicat que un dels principals objectius del cos, format per personal que ja feia feina al Consell, i de nou és “coordinar les diferents àrees d’inspecció, control i seguretat perquè es facin complir les normatives i es treballi per mantenir Formentera com una illa tranquil·la on l’oci es pugui combinar amb el descans”.

Presentació Servei d'Inspecció

El Consell de Formentera presentarà demà dimarts 5 de juliol a les 13.00 hores davant la Casa Consistorial el nou Servei d'Inspecció de la institució insular. Assistiran a l'acte el conseller de Presidència, Bartomeu Escandell, la consellera de Territori, Alejandra Ferrer, i la consellera de Medi Ambient, Daisee Aguilera que després faran declaracions a la Sala de Plens.

Restauració del pou d’en Marianet Barber

Foto pou marianetEl Consell de Formentera, a través de l’àrea de Patrimoni, ha dut a terme la restauració del pou d’en Marianet, element inclòs en el Catàleg del patrimoni cultural de Formentera amb grau de protecció A. Aquesta restauració s’emmarca en el conveni de col·laboració signat entre el Consell de Formentera i la propietat de la finca on s’ubica el pou, document en el qual aquesta administració es comprometia a realitzar l’estudi arqueològic i històric del bé (en compliment del que preveuen les Normes subsidiàries de Formentera a l’hora d’actuar en béns del patrimoni cultural), la tramitació de la llicència d’obres i la restauració pròpiament dita.

L’actuació ha consistit en la neteja vegetal de l’entorn del pou, la reposició d’algunes pedres dels paraments, la reposició del morter de calç del rejuntat i el tractament dels elements de fusta, sempre sota el criteri de mínima intervenció i màxim respecte als elements originals. Les tasques de documentació i restauració les ha portat a terme l’empresa Antiquarium, especialitzada en intervencions en actuacions sobre patrimoni històric, per un import total de 5.929 euros, finançats pel Consell de Formentera.

Tot i que la integritat estructural del pou d’en Marianet Barber no es trobava amenaçada, sí que presentava un deteriorament causat pel pas del temps, l’erosió i la manca d’un manteniment regular, de manera que es va considerar convenient actuar preventivament abans que les patologies esdevinguessin més greus. A més a més, també es va tenir en compte la seua ubicació, just al costat d’una via històrica com és el camí Vell de la Mola, fet que el converteix en un element molt accessible per a la ciutadania.

La col·laboració entre el Consell i titulars de béns del patrimoni històric està contemplada dins el Pla insular de gestió del patrimoni cultural de Formentera per al bienni 2015-2016.

Nova edició del curs d’introducció a l’agricultura per nens

Horta Infantil x Eva Parey 007El Consell de Formentera, a través de l’àrea d’Agricultura informa que es convoca una segona edició del curs d’introducció a l’Agricultura per nens. Els infants interessats, d’entre 3 i 12 anys, es poden inscriure a partir d’avui 1 de juliol a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà, o l’Oficina Virtual a través de la plana web del Consell fins al pròxim 8 de juliol. Així ho ha explicat el conseller de Medi Rural, Bartomeu Escandell que ha mostrat la seva satisfacció per poder tornar a oferir una nova edició del curs que s’ha fet per primera vegada aquest any.

Els 30 alumnes del primer curs han aprés durant 6 setmanes com es prepara un hort, per després incorporar fertilitzants i fer les tasques de sembra i plantació, segons ha explicat el conseller. “A més se’ls han fet petites introduccions teòriques de la importància del camp i la cura del medi ambient”, ha afegit.

Inici 12 de juliol
El curs començarà el 12 de juliol, s’impartiran dues hores setmanals a cada un dels tres grups que es formaran. El taller s’impartirà en tres horaris diferents, depenent de la preferència dimarts de 18.30-20.30 hores, divendres de 18.30-20.30 hores o dissabte de 9.30-11.30 hores. Aquest curs és gratuït i es farà a l’Hort Infantil, en una àrea habilitada a prop de la Capella de sa Tanca Vella de Sant Francesc Xavier. Caldrà portar roba còmoda i calçat adequat per als tallers. Una vegada estigui tancat el termini d’inscripció d’aquest segon curs, des de l’Àrea d’Agricultura del Consell Insular de Formentera es confirmarà l’assistència mitjançant trucada telefònica. També es crearà una llista d’espera, a la mateixa àrea, per infants als que els pugui interessar altres possibles dates per assistir al curs.

Més articles...

Pàgina 401 de 440

401

Gabinet de Premsa

971 32 10 87 - Ext: 3181
premsa@conselldeformentera.cat