Formentera ven l'experiència única de visitar l'illa mentre es cuida d'ella

foto 2023i fitur ALa presidenta del Consell de Formentera, Ana Juan, la vicepresidenta i consellera de Turisme, Alejandra Ferrer, i el cap de Promoció Turística, Carlos Bernús, assisteixen en representació de Formentera aquests dies a la fira internacional turística, Fitur, que se celebra a Madrid.

La presidenta Ana Juan ha assenyalat que Formentera es mostra a Fitur com un destí "consolidat" i que a la fira s'està "treballant intensament des de l'àrea de Promoció Turística per potenciar el turisme tranquil i respectuós amb la nostra illa que volem" i per això "és mostra aquí a Fitur la Formentera de sol i platja que es combina amb la nostra riquesa natural, patrimonial, cultural, gastronòmica, esportiva...". Ana Juan també ha destacat, "amb prudència", les "bones previsions del turisme nacional per a 2023, un mercat líder per a Formentera", segons ha apuntat la presidenta.

Presentació
Avui, a l'estand de les Illes Balears, la vicepresidenta i responsable de Turisme ha fet una presentació de la destinació de Formentera davant la premsa i públic especialitzat. Alejandra Ferrer ha recordat els inicis del turisme a Formentera que va significar una millora de la qualitat de vida dels residents, però que a la vegada ha suposat molts reptes per aconseguir protegir-la i que segueixi sent una illa tranquil·la. "Aquest procés ha fet que hores d'ara l'illa tengui una identitat única, familiar, senzilla i amable on els seus amfitrions, que som els formenterers i formentereres, volem rebre als nostres convidats, que són els visitants, perquè gaudeixen de la seua singularitat, però cuidant-la". En aquest sentit, s'ha projectat un vídeo titulat: Formentera, una illa per cuidar.

Dins les activitats promocionals, s'estan celebrant reunions amb portals webs especialitzats en dades i reserves, revistes, agents de viatges i operadors turístics, entre d'altres. "D'aquesta manera volem reforçar la promoció en el que des del 2022 s'ha convertit en el principal mercat per a Formentera, per poder incrementar l'arribada de turistes nacionals en els extrems de temporada o directament en la temporada baixa, ja que per proximitat aquestes visites poden ser més fàcils", segons ha declarat Alejandra Ferrer.

'Blue Islands, illes blaves i circulars'
Després de la presentació, la presidenta del Consell ha participat en el esdeveniment 'Blue Islands, illes blaves i circulars' juntament amb representants d'altres illes espanyoles i de la Mediterrània. Ana Juan ha participat en la taula rodona 'Dones liderant el canvi' i ha parlat dels "efectes de la triple insularitat en una illa que a l'hivern pateix la falta de connectivitat, qüestió que per fi ja s'està garantint i d'altra, l'excés d'embarcacions que patim al nostre litoral, uns del més massificats de la Mediterrània". Juan ha insistit que "és necessari posar límits, i com exemples de treball que s'està fent per part de les administracions ha destacat el control dels fondejos al parc natural, la regulació d'entrada de vehicles a l'illa o la pionera regulació i protecció de s'Estany des Peix". "Treballam per aconseguir l'equilibri entre l'activitat turística i la qualitat de vida dels nostres residents", ha afegit Ana Juan.

Enguany, l'estand de les Illes Balears està inspirat en la posidònia oceànica i Formentera té un apartat específic amb divers material promocional sobre les opcions de fer turisme principalment familiar fora de la temporada alta.

El mercat nacional a l'any 2019 (any precovid) representava el 29 %, sent el segon darrere de l'italià (37,2 %). Aquest any 2022 ha superat a l'italià per 11,17 punts, ha representat el 39,28 % dels visitants, mentre que l'italià ha representant el 28,01 %. Al 2021 va representar el 50,68 % i al 2020 el 75,56 %. però varen ser dos anys marcats per la pandèmia en què el mercat de proximitat es va incrementar per aquest motiu.


19 de gener de 2023
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera