• Català
  • Castellano
  • English
Premsa Hemeroteca Turisme El plenari del Consell de Formentera porta a aprovació el reglament per a la comercialització d'estades turístiques a habitatges

El plenari del Consell de Formentera porta a aprovació el reglament per a la comercialització d'estades turístiques a habitatges

regl est turi2013 webLa Mesa d'Ordenació Turística de Formentera, òrgan responsable de l'elaboració del reglament que desenvoluparà l’activitat i la comercialització d’estades turístiques en habitatges, ha consensuat un reglament definitiu que permetrà regular aquesta activitat turística a l'illa.

Així ho ha informat avui la consellera de Turisme i Mobilitat de Formentera, Alejandra Ferrer, presidenta de la Mesa d'Ordenació Turística, que compta entre els seus membres amb representants de tots els partits polítics, de la Petita i Mitjana Empresa, agències de viatge i immobiliàries, entre d’altres.

El nou reglament és fruït de l’entrada en vigor de la nova llei de Turisme de les Illes Balears 8/2012, que permet la inscripció de les estades turístiques a habitatges. La primera tanda va permetre la inscripció de 192 cases.

Així, la Mesa ha establert quins han de ser els requisits opcionals i obligatoris per poder comercialitzar els seus habitatges, tenint en compte els serveis turístics i la qualitat que s'ha de garantir als turistes que triin aquesta opció per allotjar-se a Formentera. El reglament definitiu es portarà per a la seva aprovació a la sessió plenària del Consell Insular de Formentera del mes de juliol.

La tipologia d’habitatges que s’hi podran adherir és, segons l’article 52, habitatges unifamiliars o aparellats dins la mateixa parcel·la, tant si estan ubicats a sòl rústic com a urbà. La finalitat és la comercialització d’habitatges per a usos turístics que compleixin amb uns mínims de qualitat i d’aquesta manera, regularitzar una part de l’oferta d’allotjament turístic existent a Formentera.

Pel que fa als requisits obligatoris hauran de complir-se en la seva totalitat, mentre que pel que fa als requisits opcionals, serviran per pujar puntuació i s’hauran d’assolir en un 55 %. Entre els requisits mínims, obligatoris per tal d'obtenir l’acreditació de qualitat, destaquen garantir un correcte estat de conservació de l’habitatge, disposar d'extintors, comptat amb equipament mínim de cuina, disposar d'una farmaciola de primers auxilis, televisor, així com elaborar un manual del turista en diferents idiomes i comptar amb fulles de reclamació.

Per altra banda, els requisits opcionals son l'accés a internet, disposar de piscina o dutxa exterior, comptar amb aire acondicionat, així com oferir un servei de bicicletes gratuït, entre d'altres prestacions que millorin la qualitat de l'estància.

Altres requisits establerts al reglament son disposar com a màxim de sis dormitoris, amb un màxim de dotze places, així com un mínim d'un bany per cada 3 places. Es pot establir l'obligatorietat dels habitatges de sotmetre's a plans de qualitat.

Així mateix, el comercialitzador d'estades en habitatges per a ús de vacances ha de garantir la prestació directa o indirecta de diversos serveis com la neteja periòdica de l'habitatge, roba de llit, llenceria, parament de casa en general i reposició d'aquest, manteniment de les instal·lacions o servei d'atenció al públic en horari comercial.

Una vegada s'hagi aprovat definitivament en el ple del Consell de Formentera i s’iniciï el període per legalitzar habitatges destinats a usos turístics, es debatran cas per cas a una comissió de la Mesa d’Ordenació Turística, que es crearà únicament amb aquesta finalitat.

L’objectiu és aprovar un reglament flexible que permeti adaptar els criteris de qualitat en funció de la demanda del turista. Una vegada obtinguda l’acreditació, tendrà una vigència de 5 anys, que els propietaris podran prorrogar fàcilment si no han realitzat modificacions. La taxa corresponent a l'obertura d'establiments d'estades turístiques en habitatges és de 414,10€ fins a 2 places i 24,84€ per cada plaça addicional fins a un màxim de 12 places. Aquesta tassa té una vigència de 5 anys.

Aquest reglament ha incorporat la majoria de les propostes presentades per la CAEB, la Cambra de Comerç i l'Associació hotelera de Formentera, ja que la finalitat es consensuar una normativa que permeti l’inici del període d’inscripcions. Així mateix, també es va traslladar al Consell d'Entitats i va recollir algunes propostes per part de les associacions.

Les persones interessades a obtenir informació poden dirigir-se a l’àrea d’Ordenació Turística del Consell de Formentera, on ja poden recollir la documentació per fer la preinscripció a partir del dia 15 de juliol. La constitució de la Mesa d’Ordenació Turística és una garantia de la qualitat dels allotjaments i de les empreses turístiques, així com un òrgan que té com a objectiu garantir les millors decisions per a la indústria turística, relatives als establiments turístics i als agents turístics i/o socials.

Gabinet de Premsa

971 32 10 87 - Ext: 3181
premsa@conselldeformentera.cat